SVF wint 3-7 in knotsgekke wedstrijd bij Faja Lobi

20 Nov 2023 | SVF 1

Vandaag de op voorhand altijd lastige uitwedstrijd bij Faja Lobi op het dak van de Ikea. In de bespreking naast strijdplan en uitvoering vooral aangehaald dat het “SVF DNA” weer aanwezig moest zijn na de wanvertoning van vorige week. Zowel de basiself als de “jongens in de wacht”, die vorige week ook het verschil niet konden brengen, werden op scherp gezet door trainer Gerard Pouw. Het weer was dramatisch. Het heeft dan ook van begin tot eind keihard geregend.

Dan de wedstrijd. Wat lieten wij ons in de eerste helft gelden zeg! De ene goal nog mooier dan de andere waarbij uitgelicht de 2e en de 4e goal:

De 0-2 een strakke corner die Gijs boven iedereen uit keihard in het doel kopt en de 0-4 waarbij Stijn een pass op Rik geeft en hij strak de bal op Sander speelt die een “dummie” doet (voor oud eerste elftal spelers een bekende). Jesse de Kruijff schuift de bal beheerst bij de verslagen spelers en keeper in het hoekje. 0-5 rust!

In de rust, waar we de spelers bijna niet stil kregen van enthousiasme, werden 2 dingen aangehaald:

1. De eerste 10 minuten doorkomen;
2. Lukt dat, dan wordt het een walk-over.

Dat hadden de de boys verkeerd begrepen denken wij. Binnen 10 minuten in de 2e helft staat er weer 3-5 op het bord. Wat een paniek heerste er, we konden maar niet onder de hoge druk van Faja Lobi uit voetballen. Gelukkig bleef Sander scherp bij de omschakeling en kreeg hij een terechte penalty, waarbij de rust wederkeerde. De wissels maakte daarna het verschil, we scoorde er nog één bij en zo speelde we een gewonnen wedstrijd.

Doelpunten deze middag:

0-1 Rik
0-2 Gijs de W
0-3 Jesse B
0-4 Sander
0-5 Jesse de K
Rust
3-6 Sander
3-7 Freek

Een heerlijke en terechte overwinning met na afloop een heerlijk broodje kip in de kantine van Faja Lobi. Volgende week de Panters thuis, be there!