SVF-Wageningen, 2-2 juiste stand

22 Apr 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

SVF-Wageningen, twee matige ploegen. 2-2 juiste stand

Op de ranglijst ontlopen de twee ploegen elkaar niet zoveel en dat was in het veld ook goed te zien.
Over en weer kansen. De eerste effectieve kans was toch voor SVF, Rigino Odijk nam vanaf rechts een vrije bal, die in eerste instantie gestopt werd, maar de rebound werd door Rik van der Mispel netjes afgerond. Weinig hoogtepunten en SVF leek te gaan rusten met een 1-0 voorsprong. Wageningen dacht daar anders over. Via een steekpass kon een speler alleen op keeper Kevin Kroon afgaan en bracht de stand op 1-1. SVF kwam zelfs op achterstand. Een vrije schop voor Wageningen belandde zonder dat iemand hem aanraakte in het doel van SVF  (1-2). Kort samengevat was het eerste half uur van de 1e helft redelijk, maar het laatste kwartier dramatisch.

SVF begon de 2e helft met twee wissels. Nando Koedam en Remco den Broeder kwamen binnen de lijnen voor Damian Schoonderwoerd en Stephan Rieff.  SVF begon voortvarend. Zette Wageningen onder druk en dit resulteerde na vijf minuten al met de gelijkmaker. Een voorzet van Niels van den Berg en Sander Mocking wist deze met een kopbal tot een doelpunt te verwerken. Iedereen, van beide ploegen, deed z’n uiterste best voor de winnende treffer. De kansen waren hier zeker voor aanwezig.

In de 45e minuut dacht SVF alsnog met de overwinning aan de haal te gaan. Rik van der Mispel ging alleen op de keeper van Wageningen af, maar zijn lob over de keeper kwam op de lat. De terugspringende bal kwam bij Nando Koedam, maar zijn pegel ging over en zodoende moesten beide ploegen genoegen nemen met 1 punt en dat gaf ook wel de juiste verhouding weer.

De eerstvolgende wedstrijd voor SVF is pas op 12 mei met de uitwedstrijd tegen Achterberg.

Wim Terwint

FOTOALBUM