SVF-VVA Achterberg, matige wedstrijd

26 Nov 2017 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Senioren

Voorafgaand aan deze wedstrijd hadden de spelers en begeleiding  een gezamenlijke lunch bij Robert Otten thuis, gesponsord door `Het oude Raedthuys`. Daarnaast werden er ook nog nieuwe shirts uitgereikt die het eerste elftal zal dragen bij haar uitwedstrijden. Deze shirts zijn gesponsord door  Loodgietersbedrijf Rob Balk en Laysan, het bedrijf van Robert Otten. Namens de gehele selectie hartelijk dank aan deze drie sponsoren.

Met deze shirts moest men natuurlijk ook op de foto en bij wijze van uitzondering heeft men de wedstrijd van vandaag gespeeld in deze nieuwe shirts.

De 1e helft kenmerkte zich als een wedstrijd, waarbij SVF moeite had om in de wedstrijd te komen. Natuurlijk werd er hard gewerkt maar men had veel moeite om elkaar te vinden. Passes onnauwkeurig  en de tweede bal was doorgaans voor Achterberg. Achterberg  maakte het SVF zeer moeilijk. Het duurde zeker twintig minuten voordat SVF eindelijk in het strafschopgebied van Achterberg  verscheen.

In de 30e minuut kreeg een speler van Achterberg de gelegenheid om vanaf ver een schot op doel  te wagen. De bal kaatste echter vanaf de lat, maar de terugspringende bal werd alsnog in het doel gewerkt.´0-1´. SVF kreeg wat meer vat op het spel, maar bleef toch een beetje zoekende. Jammer dat vlak voor rust een doelpunt van Roel Barten op advies van de grensrechter alsnog werd afgekeurd voor buitenspel. Hier waren de meningen over verdeeld  zeker van SVF kant.

De tweede helft het zelfde speltype. Lange ballen waar Achterberg goed mee omging. SVF kwam nog niet tot een aanval toe. In de 70e minuut lukte dit wel, maar dit leidde niet tot een doelpunt.
De wissels, Jeffrey Westening, Niels van den Berg en Martin Oostveen zorgde nog wel voor wat meer druk op het doel van Achterberg, maar in de stand kwam geen verandering.

Zaterdag a.s. 2 dec. speelt  SVF een uitwedstrijd tegen Wageningen.

Wim Terwint

FOTO’S