SVF – Vriendenschaar met een terechte winnaar

03 Dec 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Vriendenschaar is geen onbekende voor SVF, alhoewel het jaren geleden is dat zij tegen elkaar speelden. De 1e helft wist SVF goed partij te geven. Vriendenschaar liet niet zien waarom zij op de tweede plaats staan. Beiden kregen wel kansjes. Het duurde tot de 43e minuut voordat Vriendenschaar op voorsprong kwam. Een voorzet van rechts werd koppend keurig afgerond (0-1).

Nog geen minuut later werd Sander Mocking goed aangespeeld en had alleen de keeper nog voor zich. De keeper maakte het hem bijzonder lastig, maar Sander wist zich keurig vrij te spelen. Inmiddels stond een verdediger van Vriendenschaar op de doellijn en wist de bal alsnog van de doellijn te halen. Een gelijke stand met de rust was zeker verdiend geweest.

In de 2e helft liet Vriendenschaar wel zien waarom zij momenteel op de 2e plaatst staan. Direct vanaf het begin van de tweede helft brachten zij meer snelheid in het spel. In de 48e minuut werd een aanstormende speler op maat aangespeeld en bracht de stand op 0-2. Aansluitend werd de 0-3 aangetekend, maar deze goal werd terecht afgekeurd vanwege buitenspel. Gelukkig wist SVF in een tegenstoot de achterstand te verkleinen. Een verkeerde terugspeelbal van de keeper werd door Wesley Heijmans keurig afgestraft en bracht zodoende de stand op 1-2. Enige hoop voor SVF werd al gauw teniet gedaan door Vriendenschaar. In een tijdsbestek van tien minuten wist Vriendenschaar tweemaal te scoren. Bij een cornerbal van links keek iedereen alleen maar hoe de bal over de doellijn ging. In de 57e minuut kreeg de lange spits van Vriendenschaar de bal aangespeeld in het centrum en wist Timo de Groot te verassen in de korte hoek (1-4). Zoals gebruikelijk was het nu tijd voor trainer Edwin Bakker om zijn drie wissels in te zetten. In de 85e minuut wist Vriendenschaar de eindstand te brengen op 1-5.

Over de hele wedstrijd gezien was Vriendenschaar een maatje te groot voor SVF. Wel dient gezegd te worden dat wij iedere week weer een beter SVF zien en ik ga er van uit dat dit de komende uitwedstrijd tegen Musketiers ook het geval zal zijn. Kijkend naar de ranglijst reken ik op drie punten.

Foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint