SVF VR2 tegen Elinkwijk VR1

05 Oct 2017 | S.V.F. VR2, Senioren

Zondag de tweede wedstrijd voor dames 2 van SVF. De meiden gingen met goede moed het veld op. Na de overwinning van vorige week zat de spirit er goed in. Al waren er wat meiden aardig brak door weinig slaap. Toch zat de spirit er weer in. Angela Blaak nam als speler vandaag vol goede moed de plek in het doel in omdat de vaste keeper niet aanwezig kon zijn. Er stond aardig wat familie langs de kant om het team aan te moedigen.

De wedstrijd startte en het eerste tegen doelpunt viel al snel, dit doelpunt werd afgekeurd wegens roepen in het 16 meter gebied. Dit schudde de meiden wel even wakker.

De verdediging had het zwaar in de eerste helft. Met Angela Blaak in het doel en Emmeke van der Linde als laatste man, voor haar een nieuwe positie en een nieuwe uitdaging. Hierdoor liep ze in de eerste helft nog veel mee met de aanval naar voren. Ook rechts achter Annet en links achter Maaike liepen veel mee om te helpen in de aanval. Dit hielp de tegenstander bij het schakelen om snel door naar het doel van SVF te kunnen. Het duurde dan ook niet lang voor het eerste echte doelpunt viel.

Op het middenveld liep het ook nog niet soepel met Nikki van Dijk links midden die haar eerste wedstrijd speelde en nog erg zoekende was naar waar ze moest staan en wat er precies van haar verwacht werd. Manouk de Ligt probeerde haar zo goed mogelijk te coachen en ondertussen was zij overal op het veld te vinden. Manouk maakte het de tegenstanders zwaar, elke bal die in haar buurt kwam leek zij te onderscheppen. En je hoorde vaak over het veld gaan “Wie heeft nummer 10?”.

Rechts midden liep Renske Postma, of nou ja rechts midden, recht voor en rechts achter liep Renske Postma. Renske hielp overal en wist Annemarie (rechts voor) dan ook een paar keer goed te vinden met een lange bal. Annemarie die met een goede sprint haar tegenstander snel voorbij was leek een paar keer een mooie kans te hebben. Maar het wilde nog niet echt vlotten ook toen Loes van Dijk er na 25 minuten in kwam voor Juliet ,die vandaag haar debuut op het voetbalveld maakten, bleven de kansen minimaal.

Dat dit team nog niet op elkaar ingespeeld is was goed te merken, er vielen gaten en het balverlies was groot. Het tweede doelpunt voor Elinkwijk viel dan ook nog voor de rust.

Aan het eind van de eerste helft leek er meer rust te ontstaan en leken de meiden in de verdediging en op het midden meer hun plek te vinden op het velt. Uiteindelijk gingen ze de rust in met 0-2 voor Elinkwijk.

Na de rust kwam Suus in het veld voor Maaike, links achter. Eva begon de tweede helft weer links voor. De aanval werd meteen ingezet door de meiden. Want alles moest op alles om dit nog recht te trekken.

De meiden leken elkaar beter te vinden. Ballen werden beter gespeeld. Renske wist opnieuw Annemarie goed te vinden en zowel Annemarie als Renske leken een paar keer goed voor doel te komen. Echter mocht dit nog niet baten ook Loes leek een paar keer tot een mooie kans te komen maar ook dit wilde er nog niet in.

Via links werd het ook geprobeerd en Eva leek een paar keer snel vrijgelopen en los te zijn van haar verdediger. Echter wilde er nog geen doelpunt vallen voor SVF. Het duurde nog wel even in de tweede helft tot dat Renske Annemarie weer goed wist te vinden en zij een mooie kans benutten. Ze schoot hem praktisch in het goal en Loes liep hem er verder in. Eindelijk was daar het eerste goal voor SVF door een mooie samenwerking van deze meiden.

Na ongeveer 20 min werd Eva gewisseld en kwam Juliet er voor haar in. Dit keer links midden voor Juliet. De meiden bleven met volle kracht spelen. En bleven vechten maar de vermoeidheid was duidelijk bij beide teams.

Door een fout in de verdediging viel er uiteindelijk nog een derde doelpunt voor Elinkwijk. Hier baalde de meiden duidelijk van. Zonde en onnodig maar schouders er onder en verder. Manouk was kapot en koos er voor om het laatste kwartier gewisseld te worden. Eva kwam voor haar op het veld. De meiden bleven strijden. Alle meiden hebben alles gegeven op het veld en ook al leken er wat mooie kansen te ontstaan het mocht niet baten voor SVF dames 2. De wedstrijd eindigde in 1-3.

Conclusie van deze wedstrijd: het begin was wat rommelig met veel meiden die hun plek nog moesten vinden maar in de loop van de wedstrijd leken ze elkaar steeds meer te vinden. Een nieuw team met veel meiden die een eerste seizoen voetballen. Dit betekent elkaar leren kennen en elke wedstrijd beter worden. Er is gestreden tot de laatste minuut. Ze wilden zo graag maar vandaag mocht niet lukken.

Nikki van Dijk