SVF VR1 tegen MSV 19 VR1

21 Sep 2017 | Senioren, SVF VR1

Afgelopen zondag stond de laatste bekerwedstrijd op het programma voor de vrouwen van SVF, dat MSV uit Montfoort ontving. Dit was tevens de laatste wedstrijd dat de twee teams samen speelden voordat de definitieve selectie bekend werd gemaakt.

Deze keer mocht Jesler, die terug was van vakantie, haar debuut maken voor SVF. Naast haar mochten Patricia, Lola, Romy, Simone, Stephanie, Mariska, Anouk, Renske, Loes en Anne starten. Angela, Suus de Jong, Femke, Maaike en Suus Jansen begonnen op de bank.

SVF begon zoals je een wedstrijd wil beginnen. Na slechts een paar minuten wist Anne via de rechterflank het doel al te vinden door een laag schot in de verre hoek en zette zo met haar eerste doelpunt voor SVF haar team op een 1-0 voorsprong. Dit was een perfecte start dat veel vertrouwen gaf. Dit doelpunt gaf direct het gevoel dat er aan het doelsaldo gewerkt kon worden. Zo zag het spel er ook uit, want SVF speelde sterk, won veel duels, had veel balbezit en kon elkaar gemakkelijk vinden.  Toch kwam daar plotseling een tegenaanval van MSV dat leidde tot een onverwachts doelpunt dat de stand naar 1-1 gelijktrok. Hierna zakte het spel van SVF wat in en MSV kon het spel iets meer maken. SVF kon nog wel veel aanvallen opzetten, maar wetende dat er een zeer onervaren keepster op doel stond bij MSV, werden er veel te weinig doelpogingen gelost en bleef het 1-1.

Na de eerste helft werden alle koppen weer bij elkaar gestoken. Het spel van de beginfase moest heroverd worden en er moest meer geschoten worden op doel. Deze wedstrijd moest gewonnen kunnen worden. De rust had SVF erg goed gedaan, want wederom enkele minuten na de aftrap beloonde SVF het goede en sterke spel door een heel fraai doelpunt van linksbuiten Renske. De bal kwam vanaf de zijkant door de lucht en met een mooie volley schoot zij de bal strak in het dak van het doel: een 2-1 voorsprong die dit keer behouden moest worden. Toch zwakte het spel van SVF weer wat af. Dit resulteerde in minder gewonnen duels en minder passes die aankwamen. Hierdoor nam twijfel het over van zekerheid, waar MSV gebruik van maakte en de stand weer gelijktrok.

SVF bleef gelukkig voetballen en probeerde weer op zoek te gaan naar de voorsprong. Dit lukte een aantal keer bijna via Renske, Anne en ook Anouk loste een aantal schoten vanaf het middenveld. Verder werd de boodschap: meer schieten op doel, niet overtuigend uitgevoerd. MSV heeft daarentegen wel meer gedaan met doelpogingen. Dit resulteerde in een 2-3 voorsprong voor MSV die zij zelfs nog uit konden breiden naar 2-4.

Aan het begin van de wedstrijd leek het erop dat SVF de poulefase van het bekertoernooi zou afsluiten met een overtuigende overwinning. Maar het leidde tot een teleurstellend verlies. Toch kan de vrouwenafdeling van SVF trots zijn, drie wedstrijden in een gemixt team met elke keer een andere selectie. Zo was er veel niveauverschil, speelsters met veel ervaring, speelsters met weinig ervaring en speelsters op steeds weer verschillende posities. De ervaren speelsters hebben laten zien dat zij een divers team op sleeptouw kunnen nemen, speelsters met weinig ervaring hebben laten zien dat ze niet bang zijn om hun kunnen te testen en enkele zijn zelfs boven zichzelf uitgestegen.

Al met al goede ingrediënten, lessen en ervaringen om mee te nemen naar de competitie. Vanaf de competitie, aankomende zondag, wordt de selectie opgesplitst en zal SVF voor het eerst in haar geschiedenis (!) twee vrouwenteams hebben. Ontzettend trots dat dit doel is bereikt!

Laten wij met zijn alle het vrouwenvoetbal binnen SVF en in de regio op de kaart zetten!

Sharuska Smelik

Schrijf je in voor de nieuwsbrief