SVF VR1 orde op zaken gesteld

13 Mar 2017 | Dames zondag, SVF VR1

Zondag 12 maart om half 11 stonden we lekker fris en fruitig op het veld om tegenstander KVVA in Amersfoort 3 punten afhandig te maken. Een uitstekend veld, goed gevulde reserve bank en tot op het bot gemotiveerd om onze zege reeks verder uit te breiden. Thuis wonnen we vrij eenvoudig met maar liefst 8-0 en nadat we vorige week Kampong met 7-0 zou dit een makkelijke opgave moeten zijn. Wel moesten we aantreden zonder onze vaste keepster Patricia, die afgelopen week onder het mes is geweest (beterschap Patricia!) en ook zagen we een imposante, vol met tatoeages versierde voorhoede speelster die er vorige keer niet bij was. Renske offerde zich op om de eerste helft te gaan keepen, grote klasse hoor. Nog maar een paar weken bij ons aan het voetballen en nul ervaring met keepen en dan ook nog tegen de zon in kijken en een flinke tegenwind….. voor dat we er erg in hadden had eerder genoemde spits een sprint ingezet en bekeken in de verre hoek gescoord 1-0 KVVA?!?

Kan gebeuren natuurlijk en vol goede moed zochten we de aanval weer op en kregen een paar mooie kansen die werden gekeerd door de keepster van de tegenpartij. Weer een gevaarlijke uitval en dit keer een voorzet van rechts op een aanvaller van KVVA die helemaal vrij voor het doel, snoeihard kon inschieten, het zou toch niet….? Er sloop onrust en irritatie in de ploeg, ook de scheidsrechter was niet helemaal op onze hand en de dames van KVVA besloten er eens lekker de beuk in te gooien. Voorheen was dit (fysiek) ons wapen, maar inmiddels moeten wij het meer hebben van het combineren en verzorgde spel, maar dat leek steeds verder weg te zoeken. Toch maar een snelle wissel toegepast, routinier Melissa als laatste man, Simone naar de rechtsback en achterin stond het met Maaike en Romy weer zoals het de laatste weken meerdere malen de 0 opleverde. Maar doelpunten voor SVF bleven nog uit.

Dan het rust signaal, de meiden bij elkaar geroepen en overtuigd dat wij toch echt veruit de betere ploeg zijn. Blijf gewoon van je eigen kracht uit gaan, denk aanvallend en ga gewoon de 2e helft met 4-0 winnen was het advies. Annick vulde nog aan dat als er gescoord werd, snel de bal uit het net gehaald moest worden en vol de druk erop. De 2e helft ging onze Debbie op het doel en dat bleek een ijskonijn te zijn, want nog 2x kwam de superspits alleen op haar af, maar of ze er al jaren stond, raapte ze beide keren de bal van haar schoen. Ook nog eens een super uittrap dus dat zat wel goed achterin.

Vrij snel kwam de aansluittreffer van de voet van Anouk, waarbij het kwartje ten opzichte van de eerste helft duidelijk was gevallen. Het zou toch niet…. Maar deze keer zag je KVVA dit denken en je raadt het al, ook de 2-2 stond al op het scorebord een beauty van Anouk. Tijd voor een extra aanvaller, Amy en Annick inmiddels uitgerust en Romy en Maaike hadden hun werk uitstekend gedaan, bovendien stond Suus Jansen een puike wedstrijd te verdedigen en durfden we all-in te gaan. Dit werd direct beloond, 2-3 beheerst afgemaakt door Annick die later ook de 2-4 aantekende.

Een zeer leerzaam duel, met een prima resultaat. De dames van KVVA hebben heel even een helftje kunnen genieten, maar de 3 punten gingen voor de 3e wedstrijd op rij gewoon weer mee naar Cothen, waardoor we ons steeds steviger op de 3e plaats kunnen gaan nestelen. 15 doelpunten in 3 wedstrijden is natuurlijk ook uitstekend, volgende week de 3e uitwedstrijd naar VVZA wederom in Amersfoort. Ook hier is wat recht te zetten, thuis gaven we een 2-0 voorsprong in de laatste minuten heel knullig uit handen, maar na vandaag zijn we dubbel gewaarschuwd.

Best-Ellen van vandaag was absoluut Anouk die voorop ging in de strijd. Een speciaal woordje van dank voor Suus de Jong en Kaka, die beiden niet of nauwelijks aan spelen toekwamen vandaag, enerzijds omdat we een speelster teveel hadden en anderzijds omdat de wedstrijd weinig ruimte gaf om veel te wisselen. En natuurlijk voor onze beide ‘inval’ keepsters en grensrechter Domingos!