SVF VR1 heeft mooie reeks neergezet!

20 Mar 2017 | Dames zondag, SVF VR1

VVZA Dames 1 – SVF Dames 1, de 4e wedstrijd op rij die we winnend afsloten, 12 punten uit 4 wedstrijden brengt ons nog steviger op de 3e plaats!

De thuiswedstrijd ging ons destijds vrij eenvoudig af alleen gaven we toen in het laatste kwartier 2 doelpunten cadeau en restte slechts een gelijkspel. Dat zou ons vandaag niet meer gebeuren. Toch bleef het de hele wedstrijd spannend, of eigenlijk al voor de wedstrijd door diverse afmeldingen en wat ‘brakke’ dames die een paar uur daarvoor nog lekker uit waren geweest… moet kunnen 😉

Gelukkig was Patricia weer beschikbaar als keeper en wederom kon zij haar doel schoonhouden, mede dankzij een uitstekende verdediging, met uitblinker van de dag Maaike, en daarmee ook automatisch de ‘best-ellen’ winnaar van vandaag. Bijna huilend van frustratie verliet de spits van VVZA het veld halverwege, ze kwam maar niet los van onze Maaike. Ook de 2e helft heeft deze spits geen kans gehad en daarmee was ook de angel uit kun aanval.

Toch moest er wel gescoord worden om de 3 punten veilig te stellen. Wie anders dan Annick, onze topscoorder met al weer 10 goals, tekende de openingstreffer en tevens enige treffer aan uit een kiezelhard genomen vrije trap. Volgens ons werd er nog een keer gescoord door Manouk, maar door het ontbreken van doellijn technologie werd deze door de jonge scheidsrechter niet goed gekeurd. Deze scheidsrechter zou het einde van de wedstrijd niet halen, niet dankzij onze dames maar een hamstring blessure speelde hem 20 minuten voor tijd op.

Omdat wij de wedstrijd graag wilden uitspelen, hadden we er geen moeite mee dat de vriendelijke en sportieve leider van VVZA zijn taken overnam, ook deze laatste minuten waren wij de bovenliggende partij en kunnen we met trots melden dat de weg naar plaats 2 en daarmee directe promotie is ingezet.

Nog 5 officiële wedstrijden te gaan. Zondag een pittigere tegenstander, Achterveld Dames 2, gelukkig bij ons thuis. De uitwedstrijd bleef een troosteloze 0-0, maar onze gemiddelde score is nadien 3 doelpunten per wedstrijd geworden, dus daar moet nu meer in zitten. Hopelijk weer helemaal op oorlogssterkte en met veel publiek om 2 uur bij SVF!

Hans de Ligt

Schrijf je in voor de nieuwsbrief