SVF VR1 eerste competitie wedstrijd gewonnen

12 Sep 2016 | Senioren, SVF VR1

Pittige voorbereiding werpt vruchten af, eerste competitie wedstrijd gewonnen.

De dames1 van SVF hebben een loodzwaar weekend achter de rug, voorafgaand aan de eerste officiële competitie wedstrijd uit tegen Saestum, stond eerst een groeps ´training´ bij het Henschotermeer gepland. Zaterdagmiddag reisde het bijna voltallige ´poesjes´ team af, met een speciale spelersbus naar Woudenberg. Het thema was ´Ventureland´ en ondanks het extreem hete weer, werden er veel meters gemaakt en bewogen op dit strand. Gelukkig waren er voldoende zaken voor de inwendige mens en is er bij mijn weten niemand onwel geworden van de dorst.

Zondag dan eindelijk de eerste wedstrijd, tegen de dames van Saestum2. In de regio staat Saestum bekend als DE vrouwenvoetbal vereniging, waar mening professioneel voetbalster haar loopbaan is begonnen. Gelukkig voor ons was dit team voor ons goed bespeelbaar, ondanks het ontbreken van onze topscoorder van vorig jaar Debbie en Charona die in de bekerwedstrijden 3 van de 4 doelpunten voor haar rekening nam.

Dan staan er gewoon weer anderen op, zoals in dit geval Annick, die de voor ons zo bevrijdende treffer in de eerste helft mocht aantekenen. Volop druk op het doel van Saestum, maar te weinig schoten tussen de palen, zodat het tot aan de rust nog steeds spannend bleef. Het was een behoorlijk fysieke pot en misschien was de voorbereiding van die zaterdag toch iets te heftig aangekomen.

Ook de 2e helft waren we de bovenliggende partij en kwam de overwinning niet echt in gevaar, een ideaal moment dus om wat nieuwe spelers in te passen en spelers op andere posities uit te proberen; Anouk in de spits, Simone linksbuiten, allemaal bedoeld om die 2e treffer te forceren, maar helaas bleef dit uit. Een prima debuut voor Angéla, die wel flink moest wennen aan het tempo.

Waar we vorig jaar de eerste wedstrijd, volkomen onnodig, met 2-0 verloren en we pas het eerste puntje pakten in de 8e competitie wedstrijd, hebben we nu een prima resultaat neergezet.  Volgende week ontvangen we Kampong Dames1.

Dit weekend wordt wederom heel bijzonder. Voor het eerst in de geschiedenis van SVF wordt dan een echte (64 pagina’s!!!) glossy gepresenteerd, waar de nodige aandacht aan stoere meiden voetbal is besteed. Inclusief fotoshoot door een professionele fotograaf!

Zondag 18 september 14.00 uur SVF VR1 – Kampong VR1 met aansluitend SVF Glossy onthulling!!!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief