SVF – Voorwaarts, wederom een wedstrijd zonder punten voor SVF

06 Nov 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

De nummer acht tegen de nummer twee. Het grote verschil op de ranglijst was niet terug te zien in de wedstrijd. Voorwaarts wat meer balvast, maar SVF zette daar inzet en wilskracht tegenover. In de 22e minuut kreeg een Voorwaartse vanaf ongeveer de zestien meter lijn de gelegenheid voor een schot op doel, dat onhoudbaar was voor keeper Timo de Groot en zo kwam Voorwaarts op voorsprong (0-1) In de 30e minuut had Voorwaarts de voorsprong bijna op 0-2 gebracht.

Timo bleef echter goed kijken naar de bewegingen van een Voorwaartse speler die vrij op hem af kwam, maar Timo wist met zijn linker voet het scoren te beletten. SVF kreeg ook kansjes en in de 35e minuut wist de keeper van Voorwaarts met grote moeite een schot van Jorn Mocking te stoppen. Vele minuten telde de scheidsrechter erbij voor hij afblies om te rusten. De extra tijd gaf SVF echter gelegenheid om op gelijke hoogte te komen. Een vrije bal werd razendsnel door Jorn genomen en hij verraste de verdediging en de keeper van Voorwaarts. De bal was ook zeer goed geplaatst en verdween in de uiterste rechter hoek.

Al gauw in de 2e helft werden twee wissels ingebracht. Jorrit van Dam voor Stephan Rieff en Wesley Heijmans voor Justin Schoonderwoerd. Jammer was het dat wederom door foutjes in de verdediging van SVF, Voorwaarts nog tweemaal wist te scoren (1-3). Het spel van Voorwaarts werd irritanter wat voor twee van hun spelers een rode kaart opleverde. Roel Barten werd nog ingezet voor Jorn Mocking en zo kregen alle wissels hun speelminuten. Daar het spel in de 2e helft diverse keren lang stil had gelegen, kon SVF nog in de 95e minuut de stand op 2-3 brengen. Een schitterde corner van Wesley Heijmans was precies op maat voor Rigino Odijk die met een krachtig schot de keeper kansloos liet. Andermaal geen punten voor SVF.

De punten zullen komen en zeker wanneer trainer Edwin Bakker over een geheel fitte selectie kan beschikken. A.s. Zaterdag 10 november is SVF vrij, maar 17 november spelen zij een uitwedstrijd tegen Kesteren.

Foto’s van deze wedstrijd kunt u zien in het album.

Wim