SVF verliest voor de derde keer van Forza Almere

06 Jun 2017 | Heren zondag, SVF 1

Forza Almere, met in hun gelederen Ali B, maakte gelijk al duidelijk dat zij wilden winnen. In de 13e minuut, wat schermutselingen in het doelgebied van SVF. De poging om te scoren werd tweemaal door SVF verhinderd, maar de derde keer was het toch raak en kwamen zij op voorsprong (0-1).

SVF wist weinig druk te zetten op het doel van Almere en hanteerde veelal de lange bal waarmee zij het eerste halfuur geen gevaar konden stichten. In de 40e minuut toch nog een kans voor Bart van Dijk, maar de keeper van Almere wist het zachte schot zonder probleem te stoppen. SVF ging met een achterstand rusten. Dit was volkomen terecht, gezien de kansen die zij creëerde.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Sander Botman nam de plaats in van Bart van Dijk. Roel Barten ging in de spits spelen en zorgde menigmaal voor wat gevaar. In de 10 minuut was het echter Niels van den Berg, die op rechts zijn tegenstander ontglipte en met een mooi schot ook de keeper wist te passeren (1-1).

Almere raakte echter niet in paniek, was agressiever en wisten elkaar beter te vinden dan SVF. In de 13e minuut van de 2e helft kregen zij een terechte penalty. Keeper Kevin Kroon stopte op onreglementaire wijze, in het strafschopgebied, een speler van Almere af en de scheidsrechter bestrafte dit met geel voor Kevin en Almere kreeg een penalty (1-2). De pogingen die SVF ondernam werden door Almere zonder veel moeite teniet gedaan.

Twee wissels, Jorrit van Dam voor Rik van der Mispel en Stephan Rieff voor Niels van den Berg werden door de trainer ingebracht, maar aan de stand kwam geen verandering.
De penalty’s die hierna genomen moesten worden, werden ook door Forza Almere gewonnen.

Deze thuiswedstrijd was zeer matig, maar wel leuk voor onze jeugd en vooral degene die met een handtekening en een foto van Ali B voldaan naar huis gingen.

SVF moet nu nog één uitwedstrijd spelen tegen VZV en wel a.s. donderdagavond om 20.00 uur.  Deze laatste wedstrijd in de kop van Noord Holland is het sluitstuk van een lange periode zondagvoetbal.

Volgend jaar zien wij uiteraard graag onze supporters bij de wedstrijden op de zaterdagmiddag.

Wim Terwint

FOTOALBUM