SVF 1 – SV Vechtzoom 1, SVF sluit bekerprogramma af met overwinning

20 Sep 2021 | SVF 1

SVF – Vechtzoom betrof de laatste bekerwedstrijd van het seizoen 2021-2022. In de voorgaande bekerwedstrijden tegen SCH en Lopik liet SVF best aardig voetbal zien, echter de punten bleven bij zowel SCH en Lopik.

Vandaag dus thuis tegen Vechtzoom onder het genot van prachtig weer en een fantastisch mooie grasmat. Goed om weer op ons gezellige sportpark te zijn en elkaar weer te kunnen ontmoeten onder het genot van een hapje en drankje.  Persoonlijk vond ik dit alles weer erg prettig!

Dan de wedstrijd:

SVF begon goed met veel druk op de defensie van Vechtzoom. Schoten van Lucas, Kees en Rik waren nog niet zuiver genoeg om bressen te slaan, maar de intenties waren duidelijk. Na een kwartier kwam Vechtzoom iets meer in het spel voor en werd af en toe gevaarlijk. De defensie onder leiding van Sander voerde echter met name de buitenspelvalgoed uit en ook Marcel voorkwam met een paar goeie reddingen malheur voor SVF.

Er volgde een periode waarin SVF duidelijk maakte dat deze wedstrijd gewonnen moest worden. Veel inzet en af en toe ook zeker best goed voetbal. Dit leverde mooie aanvallen op waarbij de lat twee keer ter wille was van Vechtzoom. Eerst vuurde Kees op doel en daarna voorkwam de lat dat Rigino en ook Lucas SVF op voorspong konden zetten. Een beetje pech dus, maar eigenlijk hadden we er zelf schuld aan dat we nog niet op voorsprong stonden.  De paar aanvallen van Vechtzoom werden door SVF onschadelijk gemaakt, met name doordat nog steeds het buitenspel zetten goed uitgevoerd werd.

Na een drinkpauze een eerste schot van Vechtzoom op het SVF-doel, welk prima gepareerd werd door Marcel. Een aanvallende actie van onze linksback Dave werd een halt toegeroepen door een overtreding, net buiten de Zestien van Vechtzoom. De vrije bal is niet goed genomen, eindigt in de muur en levert dus weer niets op.

In de 58e minuut volgt een goeie aanval van SVF. Kees zet goed door en weet een voorzet te geven waar de keeper van Vechtzoom geen raad mee weet. Drie man staan in de buurt van de bal, waaronder Lucas en Rik, alsmede een verdediger van Vechtzoom. Uiteindelijk verdwijnt de bal loeihard in het doel en SVF leid met 1-0. Doelpuntenmaker? Eigen doelpunt door de verdediger van Vechtzoom.

De 1-0 was wel belangrijk, want wanneer je de betere ploeg bent maar niet scoort, dan blijft vaak de voetbalwet zijn opgang doen; namelijk dat je veelal zelf een doelpunt te verwerken krijgt. En zo was het tot nog toe wel in deze wedstrijd: best goed voetbal van achteruit, echter wanneer we voor het doel kwamen om te scoren dan werd het toch allemaal toch een beetje lastig. En nog steeds was de overwinning dus niet “in het mandje” want Vechtzoom gaf zich zeker nog niet gewonnen. Bij een scrimmage voor ons doel was het uiteindelijk Bas die op wist te ruimen, maar dit was wel een waarschuwing dat Vechtzoom ook plannen had om te scoren.

Of het door de betere conditie kwam, of omdat wij gewoon toch de overwinning verdienden weet ik niet, maar in de laatste minuten werd het alsnog een goeie en mooie overwinning. Eerst was het Nando die met een verwoestende schuiver de 2-0 aantekende en na een prachtige aanval was het uiteindelijk de jarige Lucas die de 3-0 op het scorebord zette.

De wedstrijd eindigde met nog 1 keer een uitstekende redding van Marcel en met 1 gele kaart voor een speler van Vechtzoom, uitgereikt door de uitstekende!! en vooral rust uitstralende scheidsrechter Jim Kondratiuk. Kortom: een zeer verdiende overwinning voor SVF na een leuke pot voetbal tegen een sportieve tegenstander, die het ons zeker niet cadeau deed. Een nuttige, leerzame en best goeie wedstrijd voorafgaand aan de competitie.

De wissels: Adoni voor Kees, Stephan voor Jesse, Ralph voor Najib en Mano voor Rik.

Man Of The Match deze keer: Bas. Zie hier het interview met Bas na de wedstrijd:

Volgende week gaan we de competitie starten, uit tegen Oranje-Wit in Elst. Aanvang 14.30 uur en de supporters-caravaan vertrekt vanaf het sportpark om 13.50 uur. Wil je meerijden? Dan dien je dus om 13.50 uur klaar te staan bij de Nieuwe Kamp.

Foto’s van Wim Terwint staan klaar in een fotoalbum.

Groet,

Kees Mocking