SVF valt weg uit de top

27 Sep 2016 | Senioren, SVF 1

Vandaag, 25 september, de wedstrijd uit tegen Domstad Majella. FC Utrecht speelde thuis, dus was het even zoeken voor een parkeerplaats.

De 1e helft ging  op en neer. Toch ontbrak er voldoende bevlogenheid bij SVF. Kwam het misschien omdat SVF vier basisspelers moest missen ? Om uiteenlopende redenen waren Niels van den Berg, Sören Verbeek, Kevin Kroon niet aanwezig en Sam Odijk was niet fit genoeg om in de basis te beginnen.

Ondanks het niet goede spel wisten beide teams kansen te creëren maar het was Domstad Majella dat op voorsprong wist te komen. Een kleine misstap in de Cothense defensie was hier mede de oorzaak van. Soms moet je resoluut ingrijpen op welke manier dan ook. Nog voor de rust kreeg SVF een 100% kans. Bart van Dijk wist de bal van rechts goed voor te schieten op de vrijstaande Sander Mocking, maar deze schoot veel te zachtjes in en ook over. Dit had een oppepper kunnen zijn voor SVF.

Na deze achterstand was duidelijk dat het moeilijk voor SVF zou worden om tot scoren te komen. In de 2e helft had SVF ook op grotere achterstand kunnen komen, maar de jonge keeper Wesley van Laar( 17 jaar) stond deze middag goed te keepen, zodat de stand 1-0 ook eindstand werd. Door deze verloren partij  staat SVF nu op een zesde plaats en wil men dit seizoen echt meedoen in de 5e klasse dan zullen er punten gepakt moeten worden. Hopelijk gaat dat a.s. zondag gebeuren in de uitwedstrijd tegen WV-HEDW in Amsterdam, aanvang 14,30 uur. Ik ga er van uit, dat de trainer dan weer de beschikking heeft over alle spelers en SVF deze strijd met voldoende passie aan zal gaan.

Wim Terwint

Foto’s staan in het album