SVF – Uchta, 3 gespeeld, 9 punten

19 Feb 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

SVF begon de wedstrijd precies zoals de trainer bedoeld had. Gelijk druk uitoefenen en gauw scoren.

In de 7e minuut werd een schot van Jorn Mocking nog geschampt maar  verhinderde niet dat SVF op 1-0 kwam. Hoe hoog zou de score worden ?! Het zou niet bij dit ene doelpunt blijven. SVF bleef Uchta onder druk zetten en zo werd het spel zeker de moeite waard om naar te kijken.

Uchta was duidelijk de mindere. Het midden veld was geheel in handen van SVF.Voor rust werd de stand nog op 4-0 gebracht.  Bij snel handelen, kan dat vaak voordeel op leveren.

Een goed voorbeeld was de vrije bal die Jorn Mocking mocht nemen, net buiten het strafschopgebied van Uchta. Iedereen stond nog te kijken en praten en voor dat men het wist, had Jorn de bal heel listig in het doel liggen van Uchta.

De 2e helft begon SVF met drie wissels. Jorrit van Dam,RiginoOdijk en Freek Scherpenzeel kwamen binnen de lijnen voor Roy van de Bildt,Roel Barten en Sander Mocking.

SVF pakte de draad weer op van de 1e helft en liet duidelijk dat men nog meer wilde scoren. In een rap tempo werd er gescoord in 5e,11e  en zo kwam SVF op 6-0. De pogingen van Uchta om te scoren werden in de kiem gesmoord door keeper Timo de Groot.

Een hoge bal was voor Timo en ook nog klemvast. Bij een één op één situatie belette zijn linkervoet een doelpunt. Zo wist hij de nul te bewaren.

Het zevende doelpunt kwam tot stand door een toegewezen penalty. Deze werd zoals zo vaak al onberispelijk benut door Julian Heijmans.

Het 8e doelpunt kwam van het hoofd van Rigino Odijk en zo pakte hij ook deze wedstrijd zijn doelpuntje mee. Deze middag werden er door vijf verschillende spelers gescoord. Jorn 4x, Julian 1x, Freek 1x en Rik en Rigino ieder 1x. Trouwens de laatste drie wedstrijden van SVF is er veel gescoord. 21 doelpunten voor en 2 tegen is een prachtige score.

a.s. Zaterdag 23 febr. speelt SVF een uitwedstrijd tegen Voorwaarts om 14,00 uur.

Een ploeg van een ander caliber dan de laatste drie wedstrijden.

Foto’s zijn te zien in het album.

Wim Terwint