SVF-’t Goy, wedstrijd met twee gezichten

28 Nov 2016 | Heren zondag, SVF 1

27 november 2016. Voorafgaand aan de wedstrijd van de 1e elftallen werd er een wedstrijdje gespeeld tussen  SVF Jo11 en ’t Goy Jo11. Het was een gelijk opgaande strijd maar in het voordeel van SVF JO11 beslist: uitslag van 4-3 !

Waar het vanmiddag om ging was: “Zou SVF de koploper ’t Goy volwaardige tegenstand kunnen bieden”.

De 1e helft was dat zeker het geval. Al in de 6e  minuut kwam SVF op voorsprong. Sander Mocking mocht een vrije bal nemen net buiten het strafschopgebied. Of de bal nog aangeraakt werd door Mick van de Bildt weet ik niet, maar de bal verdween wel over de lijn. SVF kreeg zelfs nog een grote kans om op 2-0 te komen, maar helaas werd dit nog verhindert door ’t Goy.

In de 9e minuut mocht de nummer 2 van ’t Goy een inworp nemen en dat dit gevaarlijk kon zijn, wist SVF al. Zijn inworp kwam in het doelgebied van SVF. De bal viel precies tussen twee spelers van SVF en de spits van ’t Goy was iedereen te snel af en bracht de stand zodoende op 1-1.

Kansen kwamen er voor beide teams en dit alles in een hoog tempo. Een mooi schot van Niels van den Berg dreigde in de rechterbovenhoek te verdwijnen, ware het niet dat de keeper van ’t Goy dit prachtige schot magnifiek kon pareren. Eén minuut voor rust kreeg SVF nog een grote mogelijkheid om met een voorsprong te gaan rusten, maar het was net niet voor SVF. Voor ’t Goy was het echter net wel. Een hoge bal werd in het doelgebied van SVF geplaatst. De communicatie tussen Roel Barten en keeper Kevin Kroon was niet voldoende waardoor zij elkaar in de weg liepen. Hiervan profiteerde ’t Goy en konden zij wel gaan rusten met een voorsprong.(1-2)

Al gauw in de 2e helft bleek dat SVF het hoge tempo van de 1e helft niet kon vasthouden. De gedrevenheid en nauwkeurigheid werd steeds minder en de tweede bal was meestal voor ´t Goy. Justin Schoonderwoerd moest, door een blessure, vervangen worden door Stephan Rieff. ´t Goy wist nog wel de stand op 1-3 te brengen, maar hierbij ging de achterhoede van SVF niet geheel vrij uit. Opvallend was wel dat ´t Goy geen enkel doelpunt wist te maken door een mooie uitgespeelde kans. Trainer Erwin Bakker bracht nog twee wissels. Regino Odijk en Mats Vermeulen voor respectievelijk Mick van de Bilt en Sören Verbeek. Dit alles leidde niet tot een verandering van de stand. SVF had 45 minuten goed partij kunnen geven, maar ‘t Goy stapte als winnaar van het veld met de einduitslag 1-3.

a.s. Zondag 4 december speelt SVF een uitwedstrijd tegen Geinburgia om 14,00 uur.

Wim Terwint

FOTOALBUM

Schrijf je in voor de nieuwsbrief