SVF – SVP, koud, kouder, koudst

17 Dec 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Over de wedstrijd kunnen wij heel kort zijn. In de 1e helft wisten beide ploegen niet tot één goed opgezette aanval te komen. Het spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af. Het enige lichtpuntje wat kan worden gemeld is misschien het kansje die Julian Heijmans kreeg. Julian ging op rechts alleen op de keeper van SVP af, maar zijn schot ging voorlangs.

De 2e helft werd er wel gescoord. SVP wist in een tijdsbestek van 10 minuten, direct na rust, tweemaal te scoren. In de 49e minuut kon een speler van SVP heel gemakkelijk een schot op het doel wagen, want door de achterhoede van SVF werd (te) weinig gedaan. In de 55e minuut werd onnodig een corner weggegeven waarbij SVP heel makkelijk op 0-2 kon komen. De voorhoede van SVF wist geen enkele keer een aanval te creëren. Het combinatiespel waar iedere trainingsavond op getraind wordt, kwam geheel niet uit de verf. Men was moeilijk aanspeelbaar of de passes kwamen niet aan.

De wisselspelers, Wesley Heijmans, Remco den Broeder en Damian Schoonderwoerd konden hier ook geen verandering in brengen. In de 75e minuut kwam SVP op 0-3. Keeper Ewout van Rooijen wist bij een één op één situatie niet te voorkomen dat SVP kon scoren. Een eerdere één op één situatie was wel in zijn voordeel beslist. In de 90e minuut kreeg SVF nog een penalty toegewezen, die onberispelijk ingeschoten werd door Wesley Heijmans.

Iedereen, spelers, staf en supporters kijken uit naar de wedstrijd waar SVF laat zien, wat op de training wel lukt. De weersomstandigheden waren koud, de omstanders kouder en de einduitslag het koudst (1-3). Nu met zijn allen genieten van de feestdagen en hopen dat iedereen na de winterstop uitgerust en blessurevrij is. Ik wens iedereen fijne feestdagen en een sportief maar vooral gezond 2019 toe.

Op 19 januari 2019 start SVF de 2e helft van de competitie met een uitwedstrijd tegen Lienden. Tot slot wil ik nog mededelen dat het contract van trainer Edwin Bakker met een jaar verlengd is. Edwin, gefeliciteerd hiermee.

Foto’s zijn te vinden in het album.

Wim Terwint