SVF-SVMM leuke wedstrijd wel verloren

21 May 2018 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

19-05-2018
Vandaag de laatste thuiswedstrijd voor SVF. Ik was aanwezig bij de voorbespreking door trainer Edwin Bakker.  Edwin besprak de vorige wedstrijd tegen VVA waarin men nog wel wat steekjes had laten vallen.

Al vroeg in het begin zag je dat de jongens het goed opgepakt hadden. Er werd als team geopereerd  zo wel  verdedigend als aanvallend. Hierdoor was het een leuke wedstrijd om te zien met mogelijkheden voor beide teams.

SVMM opende de score.  Eén van de aanvallers van SVMM kreeg de gelegenheid om verwoestend uit te halen en zijn schot was onhoudbaar voor keeper Kevin Kroon (0-1). Na vier minuten een prachtige actie van Julian Heijmans.  Al liggend veroverde hij de bal van  een tegenstander. Zijn schot op doel hierna  leverde wel de gelijkmaker op voor SVF (1-1).In de 30e minuut werd een voorschot van rechts niet voldoende weggewerkt door keeper Kevin en de terugspringende bal  was voor  SVMM en zij kwamen weer op voorsprong (1-2). Met een beetje geluk had SVF nog voor rust op gelijke hoogte kunnen komen. Een schot(met rechts) van Jorrit van Dam belandde tegen de bal en had meer verdiend.

De 2e helft een zelfde spelbeeld, maar gezegd dient te worden  dat  SVMM  over iets meer kwaliteit beschikte.  Het hard werkende SVF had zeker ook nog kansen, maar de afronding bleef achterwege.
Bij SVF werden twee wissels in gebracht. Martin Oostveen en Jeroen de Wit voor Justin Schoonderwoerd en  Rik van der Mispel.

De winnende treffer door SVMM werd gemaakt door de uitstekende rechtsbuiten. Zijn schot, in de 45e minuut , op doel van SVF was onhoudbaar voor Kevin. (1-3).

Al met al een leuke wedstrijd om naar te kijken. Wel verloren  en dat was jammer.  a.s. Zaterdag  26 mei de laatste wedstrijd van dit seizoen uit tegen Echtelt.

Wim Terwint

FOTOALBUM