SVF – SVMM, geweldige inzet helaas niet beloond

27 Jan 2020 | SVF 1

SVF begon de wedstrijd niet goed. Binnen tien minuten stond SVF met 0-2 achter. Nog niet bij de les en daardoor werden de kansen aan SVMM makkelijk weggegeven door SVF. Het tweede doelpunt ging vooraf aan, volgens menigeen, buitenspel. Grensrechter Hans Kooy vlagde, maar werd door de scheidsrechter genegeerd.

Jammer voor Jorrit van Dam dat hij al na acht minuten het veld moest verlaten wegens een blessure. Rik van der Mispel was zijn vervanger.

Bij deze 2-0 achterstand liet SVF de kopjes niet hangen. Het tegendeel was echter het geval. De spelers voelde als het ware dat de strijd nog lang niet gestreden was. Volop ging men de strijd aan en na een half uur spelen stond SVF weer op gelijke hoogte met SVMM  2-2.

Een verre ingooi van Julian Heijmans werd eerst nog weggewerkt door SVMM maar belandde weer bij Julian en zijn voorzet was voor Rik van der Mispel de kans om met een kopbal te scoren.(1-2)

De gelijkmaker kwam van de voet van Nick van Vulpen. Op links passeerde hij zijn man. Zijn voorzet werd verkeerd beoordeeld door de keeper en verdween pardoes in de rechter bovenhoek. Met deze stand ging men ook rusten.

De 2e helft werden twee wissels ingebracht. Roel Barten en Jesse Bongers voor Sander Mocking en Najib El Makrini. In de 15e minuut een grote kans voor Julian. Via een boogbal verschalkte hij de keeper, maar helaas ging de bal ook over het doel. In de 25e minuut vlagde onze grensrechter voor buitenspel. De scheidsrechter liet echter doorspelen.

Een speler van SVF begaat een overtreding en dit werd bestraft met een penalty, waardoor de stand op 2-3 kwam. Hevige emotie in en rondom het veld. Onze grensrechter staat nog steeds met zijn vlag omhoog. De scheidsrechter gaat voor overleg naar hem toe. Het gesprek wat volgde veranderde de zienswijze van de Scheidsrechter niet.

Het was heerlijk om te zien dat onze spelers er een schepje bovenop gooide. Ontzettend hard werd er gewerkt en dit had al heel gauw resultaat. Een voorzet van Nando Koedam werd keurig afgerond door Julian Heijmans en binnen de twee minuten was het 3-3. Wederom kwam SVMM op voorsprong 3-4. Grote complimenten aan de jongens die nog steeds niet de moed opgaven en er alles aan deden om minimaal een gelijkspel te behalen. Het lukte bijna. Een vrije bal genomen door Julian spatte uiteen op de lat. Een beetje geluk ontbrak ook nog. SVMM won, maar een gelijkspel had SVF minimaal verdiend.

Aanstaande zaterdag 1 februari speelt SVF een uitwedstrijd tegen Oranje Wit om 14:30 uur. Foto’s van de wedstrijd staan weer in een album.

Wim Terwint