SVF scoort punten

14 Mar 2022 | SVF 1

Dat is een vreemde kop zie ik jullie allemaal denken, maar toch is het zo: SVF scoorde veel punten het afgelopen weekend. Niet bij ons eerste elftal thuis tegen Aurora, daar gaan we het straks nog wel even over hebben. Wel bij het tweede, welk team thuis met 6-1 wist te winnen tegen een combinatie elftal van Candia 2 en Candia 4, met doelpunten van Roy van de Bildt 1x en zijn broer Mick vd Bildt 2x. Maar vooral de zuivere hattrick in de eerste helft van Kees van Dam trok mijn aandacht. Waar zijn neef Freek Scherpenzeel vorige week in het eerste drie keer scoorde, deed Kees dat nu in SVF 2. Stom toevallig had ik Kees ‘s morgens (vóór de wedstrijd) al effe gesproken en was nu zijn hattrick aanleiding om Kees ook ná de wedstrijd effe “voor de camera te halen”.

IMG_9803

Zowel Kees, alsook Mick en Roy speelden nog niet heel lang geleden in het eerste elftal en mocht trainer Joost Kooijman weer een beroep op hen mogen of moeten doen, dan stáán ze er weer vertelde Kees. Met name zijn studie zorgt ervoor dat voetbal op een iets lager plan is gekomen en dat betekend dat er nu nog even andere keuzes gemaakt moeten worden.

Ook ons derde elftal hield de punten thuis tegen Scherpenzeel en zelfs zondag 2 wist een punt te bemachtigen uit bij DEV 2. En om even een compleet beeld te geven: zeker onze jeugd deed het ook al goed deze zaterdag met weliswaar enige wisselende, maar voornamelijk toch goeie resultaten. Kortom: SVF scoorde dus wel degelijk punten afgelopen zaterdag.

Nog belangrijker is naar mijn mening het feit dat we tegenwoordig een “sfeerteam” bezitten bij SVF. Dit betreft een team van jonge spelers uit het eerste elftal, het tweede en ook uit zondag 2, die proberen om de donderdagavonden en vooral de zaterdagen met regelmaat “op gaan leuken”. De eerste keer gebeurde dat eind vorig jaar tegen ’t Goy en ook vandaag was dat aan de orde tijdens de derby thuis tegen Aurora. Een wedstrijd vooraf met zeer jonge spelertjes van beide clubs, twee springkussens voor de jeugd, een groep jongeren met groen-witte fakkels en een aantal jeugdigen welke opgetrommeld waren om met trommels de zaken wat op te zwepen…. En ook was er weer een DJ bij gehaald, deze keer niet Andre Odijk, maar voor de afwisseling een keer DJ Chiel van Cooten.  Ook was er een “special guest” in de persoon van Jeffrey van Bennekom, die op deze feestavond zijn zangkunsten liet horen. Ruim 150 aanwezigen maakten er een zeer leuke avond van, zonder nare dingen of  “ander gedonder (dan bier) in de glazen……….”  Alles goed geregeld, met een begroting vooraf, met EHBO tijdens en met schoonmaak achteraf aan dit project, geeft aan dat we trots mogen zijn op onze jongeren. Heel af en toe worden ze verguisd, maar veel vaker laten ze zien dat zij veel in hun mars hebben. Ik heb heel veel jeugd en eerste elftalspelers bardiensten zien draaien, muntjes zien verkopen en andere inzet zien tonen om zo de “kartrekkende” jongeren fors te ondersteunen. Hulde aan al deze SVF ers!

En zo werden er dus deze dag wel degelijk punten gescoord door SVF……. En dat vanaf het vroege begin tot in de late uurtjes, met als gevolg ook nog een mooie netto opbrengst voor de club. En dat kunnen we best wel gebruiken na die vervelende corona jaren.

Dan nog iets over de wedstrijd, dat zou ik bijna vergeten………, maar daar kunnen we kort over zijn. Het was allemaal van twee kanten niet echt slecht, maar zeker ook niet best. We mochten een echte derby bekijken met behoorlijke strijd en passie, maar zelfs de strijd en passie waren niet 100 % in deze typische dorpsderby. Een beetje zo’n zenuwachtige partij, waarbij niet verliezen eerder het doel was dan trachten te winnen. Aurora was de eerste helft iets gevaarlijker, maar SVF was dat vooral in de tweede helft. De lange bal werd met name door Aurora veel gehanteerd, waar SVF af en toe nog probeerde om aan voetbal toe te komen. Maar dat lukte eigenlijk ook niet en zo werd het uiteindelijk 0-0, waarbij het ook zo maar 3-3 of zelfs 4-4 had kunnen zijn, want grote kansen hebben beide teams wel degelijk gehad. Scheidsrechter Arno Wateler floot best een goeie wedstrijd, daar waren beide partijen het over eens. Hoewel we het na de wedstrijd nog wel even gehad hebben over de rode kaart voor Lucas. De meningen hierover waren duidelijk verdeeld. Toch vonden de meesten dit behoorlijk zwaar gestraft en gelukkig kun je daar met deze scheidsrechter gerust op een goeie manier over praten na de wedstrijd. Feit is dat de scheidsrechter de gehele wedstrijd dichtbij de bal aanwezig was, dus we kunnen niet zeggen dat hij er niet bovenop stond.  Dus nog maar eens om misverstanden te voorkomen: de leidsman (samen met zijn assistenten) was prima!  Ik had SVF de punten graag gegund, maar uiteindelijk konden we er allemaal wel vrede mee hebben dat het een draw was geworden. Erg leuk was het feit dat er weer een grote schare aan toeschouwers aanwezig was en dat we samen met de Aurorareanen na de wedstrijd een lekker biertje hebben gedronken.

Kortom: de kop “SVF scoort punten” is wat mij betreft wel degelijk van toepassing over zaterdag 12 maart 2022.  MOTM was lastig kiezen, want zowel Regino (middenveld) en Nando (laatste man) speelden beiden een goeie partij. En toch werd het Vince Van Ee, een speler van 17 jaar die al enkele wedstrijden laat zien in ons eerste thuis te horen. Mooi is het dan ook; om vandaag twee van die jonge gozers voor de camera te hebben en hen de auto-was-bon van Was by Duurstede te kunnen overhandigen.

IMG_9847

Voor het Hans van Echtelt klassement schieten we hier niet veel mee op, maar we doen zeker nog mee voor de bovenste plek in het rechter rijtje. Maar dan zullen we wel aanstaande zaterdag tegen HDS uit een goed resultaat moet halen………… Aanvang 14.30 uur.

Foto’s van Wim Terwint staan in een album.

Groet, Kees

Schrijf je in voor de nieuwsbrief