SVF – SCH ‘44, hard werken levert (helaas) niet altijd wat op

06 Sep 2021 | SVF 1

Het nieuwe voetbalseizoen wordt traditioneel voorafgegaan met het bekertoernooi. Na een lange en intensieve voorbereiding, waarin veel is getraind en oefenwedstrijden zijn gespeeld, was de eerste bekerwedstrijd thuis tegen SCH’44 uit Harmelen, tevens een 4e klasser. Op deze zonnige en stralende dag was het mooi om te zien dat ook het publiek weer de weg naar het sportpark had gevonden en dat de kantine weer omzet draaide. O zo belangrijk voor onze vereniging. Trainer Joost Kooijman heeft de selectie voor SVF1 nagenoeg fit ter beschikking en de spelers klaargestoomd voor de eerste echte serieuze krachtmeting. Om 14:35 uur werd er afgetrapt, nadat de 74-jarige (!) scheidsrechter het fluitsignaal had gegeven. SVF krijgt na 2 minuten een serieuze kans, het schot van Rigino Odijk wordt nog net naast getikt door de keeper van SCH’44. SVF speelt vanuit de verdediging en probeert via uitvallen een doelpunt te maken, maar SCH’44 is de bovenliggende partij. Hun spel gaat snel en de aanvallen zijn verzorgd, echter staan hun aanvallers vaak in buitenspelpositie. SVF is daarnaast goed in staat om vanuit de hechte organisatie een tegendoelpunt te voorkomen. Na de eerste drinkpauze wordt de druk door SCH’44 verder opgevoerd en zijn sommige ingrepen onvermijdelijk, in een overigens verder vriendschappelijk verlopen wedstrijd. Rik van der Mispel vloert in de 23e minuut een speler van SCH’44 waarvoor terecht een gele kaart wordt gegeven. In de 42e minuut is het onze keeper Marcel Laros die met een prima safe de eerste echte doelpoging van SCH’44 ongedaan maakt. De ruststand is 0-0, wat voor SVF een prima uitgangspositie is naar de tweede helft.

In de rust wordt Mano Nikolidakis gewisseld voor Lucas Versteeg. In het begin van de tweede helft speelt SVF met meer lef en druk naar voren. In de 50e minuut krijgt SCH’44 via een corner een vrije kopkans, maar Marcel Laros heeft wederom een prachtige redding. In de 53e minuut komt na een diepe pass, een goede voorzet en via de kluts toch een doelpunt van SCH’44 0-1. De bal beland via het been van Jesse Bongers in het (eigen) goal. SVF zet weer aan en in de 58e minuut komt na een mooie dieptepass Lucas alleen voor de keeper, helaas keert de keeper de inzet. Het had de gelijke stand moeten opleveren. In de 60e minuut is er een vervroegde drinkpauze en een ingelast moment om de scheidsrechter weer op te lappen na kramp. Kort na de onderbreking ontvangt Dave Coenen ook een gele kaart. Het spel is op de wagen, de strijd wordt verder gestreden met de laatste krachten. In de 67eminuut scoort SCH’44 de 0-2, nadat de bal wordt ingetikt na een vrije trap. Joost besluit 3 wissels door te voeren, Kees van Dam voor Najib el Makrini, Ralph van Zanten voor Freek Scherpenzeel en Adoni Nikolidakis voor Rik van der Mispel. Deze verse krachten geven meer slagkracht in de voorste linie, maar kunnen niet voorkomen dat SCH’44 in de 75e minuut de 0-3 aantekent. Verder dan een krachtig schot op de lat door Ralph komt SVF niet meer. Al met al een leerzame wedstrijd, waar vooral de strijdkracht van SVF moet worden benadrukt. Op het gebied van conditie, wedstrijdritme en balsnelheid valt nog het een en ander te verbeteren. En dat mag, de komende bekerwedstrijden zullen daaraan gaan bijdragen. Aanstaande zaterdag 11 september de 2e bekerwedstrijd in en tegen Lopik. Op 14 september speelt SVF een extra oefenwedstrijd om 20:30 uur, thuis tegen FZO.

Robert Otten