SVF – Robinhood, een nuttige wedstrijd

16 Sep 2020 | SVF 1

Robin Hood liet al gauw zien dat ze voor de overwinning kwamen. Een ploeg die zeer technisch, atletisch en snel is . SVF kwam niet aan voetballen toe en was druk om de bal tegen te houden. Uitgespeelde kansen kwamen er niet.

Na 15 minuten werd de bal in het strafschopgebied van SVF slecht weggewerkt. Keeper Marcel Laros wist in eerste instantie een doelpunt te vermijden, maar de bal werd alsnog door Robin Hood over de doellijn verwerkt. (0-1) Na 30 minuten moest Gijs de With geblesseerd uitvallen en Dennis Dekker kwam voor hem in de plaats. SVF zag kans om door hard te werken toch wat kansjes te creëren.

Mick van de Bildt kreeg op de rand van het strafschopgebied de bal en de ruimte voor een schot. De lange keeper van Robin Hood was kansloos . De bal werd door Mick keurig in de linker bovenhoek geschoten. (1-1)

Waar niemand op rekende was een feit. SVF kwam op voorsprong. In de 44e minuut probeerde iedereen de bal te bemachtigen. Dit lukte uiteindelijk Adoni Nikolidakis.Zijn schot werd wel nog iets getoucheerd door Rik van der Mispel, maar voor 98% was het toch een doelpunt van Adoni. (2-1). Zijn eerste voor SVF. Vlak voor rust kreeg Rik van der Mispel nog een kans om de voorsprong te vergroten, maar de bal werd een prooi voor de keeper.  Kijkend naar het eerste halfuur was er niemand die deze stand verwacht had.

SVF begon de 2e helft met Soufianr el Makrini als vervanger van Lucas Versteeg. Al gauw kwamen nog twee wissels in het veld. Kees van Dam voor Adoni Nikolidakes en Nick Vermeer voor Mick van de Bildt. Robin Hood gaf zich echter niet gewonnen. Zij voorde de druk op en liet SVF alle hoeken van het veld zien. Dit resulteerde in de 30 minuut in de gelijkmaker (2-2) Jammer dat Soufian el Makrini een terechte gele kaart kreeg. Daar dit zijn tweede was kreeg hij rood en kon het veld verlaten. In de 43e minuut kreeg SVF de genade klap. De achterhoede van SVF werd door Robin Hood door goed samenspel geheel uitgespeeld en bracht de eindstand op 2-3. SVF moest het deze wedstrijd hebben van heel hard werken. Het spel van Robin Hood was van grote klasse. Onder aanvoering van oud prof en ajacied Steven Pienaar. Menige toeschouwer zal hier ook van genoten hebben.

a.s. Zaterdag 19 september speelt SVF zijn eerste thuiswedstrijd van de competitie tegen Oranje Wit. Foto’s staan in het album.

U komt toch ook weer ?

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief