SVF pakt het weer op bij Cobu Boys met 0-2 winst

07 Nov 2022 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Na het echec van vorige week, mochten we vandaag naar Cobu Boys op het sportpark Zielhorst in Amersfoort. Voor ons een onbekende club, hoewel we uiteraard wel degelijk van het bestaan van Cobu Boys af wisten. Cobu Boys is opgericht in 1946 vanuit de Conings-buurt in het centrum van Amersfoort. Na enkele verhuizingen zijn ze terecht gekomen op de huidige locatie. We werden als bestuursdienst netjes ontvangen en ook in het vervolg bleek dat dit gewoon een leuke club is. Een kantine welke voetbal “ademt”, met behoorlijk wat “senioren” aan de tafels, alsook een aantal gezellige dames “van boven de 40…..” 😊 achter de bar. Prachtig! En ook tijdens de wedstrijd werd duidelijk dat we hier praten over een club met een prima sfeer.

De wedstrijd wordt geleid door scheidsrechter J. Kondratiuk met assistenten Ruben Molenaar van Cobu Boys en natuurlijk Jeroen van Schaik bij ons. Meteen maar even aandacht voor dit trio en daar kunnen we bijzonder kort over zijn: prima leiding! Dat Jeroen bij SVF op eerlijke wijze de vlag hanteert dat weten we al wel. Maar ook Ruben Molenaar hebben we niet op oneerlijkheid kunnen betrappen en dat maakt het voor een scheidsrechter erg makkelijk. En voor de sfeer op en rond het veld is dat uiteraard óók hartstikke goed. Geen gezanik en gezeik en geen “gedoe”. Wel heb ik na afloop één vraag gesteld aan de scheids; bij een situatie waar na een duel één van onze spitsen alleen op de keeper af kon gaan en na ongeveer een halve minuut dhr. Kondratiuk alsnog affloot. Zeer duidelijk deelde hij mede dat hij zag dat de speler van Cobu Boys aan het hoofd geraakt was. En dan is het duidelijk dat een scheids daarvoor alsnog af moet fluiten. Nogmaals: prima leiding.

We hadden natuurlijk iets goed te maken na de deceptie van vorige week, waarbij ik trouwens wel van mening ben dat Vechtzoom nog wel meer punten gaat pakken. Handige jongens zijn dat aan de bal en wanneer je Vechtzoom laat voetballen dan krijg je het lastig. Maar van ons was het natuurlijk niet goed vorige week en het was dan ook mooi om te zien dat S.V.F. vanaf het begin nu wél scherp aanwezig was. Een prima actie van Gijs v W waarbij hij de bal vanuit een uittrap van Marcel met een mooie beweging  “dood legt” en een prima vervolg geeft met een pass richting Rik, blijft nog zonder resultaat. Er volgen diverse doelpogingen van Vince en van Rik, echter de best grote keeper Victor Bongers van Cobu Boys weet zijn doel schoon te houden. En vandaag laat Gijs zien dat hij wel degelijk kan voetballen en van nut kan zijn voor de ploeg.

Heel SVF voetbalt het eerste half uur goed en Cobu Boys wacht af en probeert in de omschakeling bij ons de orde te verstoren. Pas na een half uur krijgt de thuisclub de eerste corner te nemen en vrij snel daarna nog drie stuks. Oftewel: Cobu Boys gaat ook voetballen en zowel Marcel en Jesse moeten een paar keer goed ingrijpen om een doelpunt voor de rust te voorkomen. Dat lukt en met de brilstand gaan we naar de thee en Dick Vermeulen en ik naar een lekker biertje.

Na de rust komt Gijs al snel alleen voor de keeper, maar die weet nu nog als winnaar uit de strijd te komen. Dat lukt hem niet bij de volgende aanval van SVF, waarbij Sander Gijs weet te bereiken, die de bal voor het intikken heeft. 0-1 en dik verdiend voor een goed spelend SVF. Dit krijgt een vervolg, want eerst is het Vince die een prachtig schot op de lat laat belanden, maar in de 62e minuut is het weer Sander die met een prima voorzet Rik de 0-2 aan laat tekenen. We weten dat SVF vaak moeite heeft om dan een wedstrijd “dood te maken”, om vervolgens eenvoudig…?? de wedstrijd uit te spelen. En hoewel we dit vandaag een stuk beter doen, is het gevaar toch nog niet helemaal geweken. Echter onze achterhoede is met name onder ook verbale leiding van Jesse niet van plan om vandaag punten weg te geven. Een vrije bal voor Cobu Boys wordt prima verwerkt door Marcel (sterk gekeept vandaag) en de verdere aanvallende aspiraties van Cobu Boys worden vakkundig om zeep geholpen. Een goeie zaak is het dat ook een paar spelers van ons derde elftal vandaag de blessuregolf teniet wilden doen. Met name Martin Oostveen en Niels vd Berg lieten zien dat zij het voetbal nog lang niet verleerd zijn. Martin grijpt enkele keren goed in en Niels lost nog maar weer eens één van zijn bekende schoten, welke knalhard via de paal over de zijlijn gaat. Ook Vince laat nog een keer zien wat voor prima schot hij in de benen heeft, keeper Bongers (geen familie van….) kan ternauwernood de bal over de lat tikken. Ook onze andere wissels kunnen terug kijken op goeie invalbeurten. Kortom: een prima teamprestatie vandaag met vooral ook een goeie Najib El Makrini, die gelukkig na bijna een jaar blessureleed weer helemaal terug is.

We hebben genoten langs de lijn mannen. Niet alleen van jullie maar ook van de leiding en van een mooie club Cobu Boys. Dit kreeg nog effe extra aandacht bij het sportief terug spelen van de bal na het “akkefietje” waar ik de vraag over stelde aan scheidsrechter Kondratiuk. En zo is voetbal weer hartstikke leuk, waar we vorige week nog effe baalden als een stekker…….. Eigenlijk geen zwakke plekken vandaag, blij dat Najib weer fit is, MOTM vandaag Jesse, een goeie Marcel en gewoon een leuke pot voetbal gezien.

En…: er gebeuren nog méér leuke dingen bij SVF, aanstaande woensdag de sponsor middag/avond, daarna Sinterklaas voor de jongsten onder ons en aanstaande zaterdag de thuiswedstrijd tegen Oranje-Wit. Wanneer we die winnend af zouden kunnen sluiten, dan doen we goeie zaken voor de eerste periode. Maar ja, Oranje – Wit zal daar natuurlijk anders over denken en ook VIOD staat nog 1 doelpunt voor op ons voor wat betreft doelsaldo. Het wordt dus spannend, maar wel heel erg leuk😊

Foto’s van Wim Terwint staan in een fotoalbum.

Groet,

Kees