SVF – Oranje Wit, Competitiestart SVF magertjes

21 Sep 2020 | SVF 1

Oranje Wit was de ploeg die gelijk duidelijk liet zien wie de meerdere was op het middenveld. SVF had moeite om de bal in de ploeg te houden. Door onzuivere passes leverde SVF vaak de bal in bij Oranje Wit en moest men hard werken om de eigen fouten weer te herstellen. Na 15 minuten werd de bal door SVF niet adequaat weggetrapt in het strafschopgebied en gaf zo makkelijk een doelpunt weg (0-1). In de 25 minuten die nu volgden waren er weinig kansen over en weer, maar wel met een iets betere Oranje Wit.

In de 41e minuut werd eindelijk onze spits Wahib el Makrini goed aangespeeld. De ruimte die hij kreeg benutte hij door de gelijkmaker te scoren (1-1). Al gauw moest hij het veld verlaten door wat handgemeen met de laatste man en tevens aanvoerder bij Oranje Wit. Beiden kregen direct rood en zijn de komende paar wedstrijden niet beschikbaar.

De 2e helft begon SVF met Rigino Odijk voor Stephan Rieff. In de 6e minuut werd vanaf rechts een voorzet gegeven door Oranje Wit. SVF liet toe dat de bal  vrij kon worden aangenomen en zonder enige belemmering van SVF-zijde kwam Oranje Wit op voorsprong (1-2). Helaas moest Lucas Versteeg gewisseld worden voor Kees van Dam. SVF kreeg wat meer vat op het spel en daardoor ook kansjes. Door een mooie voorzet van Rik van der Mispel kon Kees van Dam met een fraaie kopbal SVF op gelijke hoogte brengen (2-2).

Keeper Marcel Laros had al een keer eerder redding gebracht, maar moest in de 25e minuut weer handelend optreden en belette Oranje Wit het scoren. De moe gestreden Damian Schoonderwoerd werd vervangen door Dennis Dekker. Bijna had SVF de volle winst gepakt maar een kopbal ging net naast het doel van Oranje Wit. Iedereen in het veld was moe gestreden. Door het spel wat men op de mat legde moest men veel kilometers maken en het eindsignaal van de scheidsrechter klonk als muziek in de oren.

Het eerste punt is binnen en SVF moet daar tevreden mee zijn. Aanstaande zaterdag 26 september speelt SVF de uitwedstrijd tegen DEV uit Doorn. Zij speelde ook gelijk tegen Driebergen.

Foto’s van de wedstrijd staan in een album.

Wim