SVF – Odijk, Slechte start SVF

23 Sep 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1, Laatste Nieuws

Na enkele jaren geen wedstrijd gespeeld te hebben tegen Odijk, waren zij vanmiddag weer te gast bij SVF. De derbysfeer van vroeger was er niet, dat waren andere tijden. De eerste 25 minuten waren er kansen over en weer, waarbij SVF het betere spel had.

De mooiste kans kwam voor Jorn Mocking. Hij werd op maat aangespeeld  en zou alleen voor de keeper van Odijk zijn gekomen als hij niet onreglementair aangevallen zou zijn.  De scheidsrechter floot en gaf alleen maar een vrije bal voor SVF. Volgens velen had hij een rode kaart moeten geven (doorgebroken speler met scoringskans), maar zoals altijd, de scheidsrechter beslist.

Inmiddels was Gijs de With, wegens een blessure, uitgevallen en nam Stephan Rieff zijn plaats in. De doelpunten zouden in de 2e helft gemaakt moeten worden, want met de stand van 0-0 ging men rusten. 10 minuten in de 2e helft werd ongelukkig hands gemaakt door SVF. De toegewezen penalty werd door Odijk keurig benut. Helaas moest Jorn Mocking wegens een blessure zijn plaats afstaan aan Jorrit van Dam. Na een kwartier in de 2e helft eindelijk een mooie aanval van SVF. Wesley Heijmans gaf de bal uitstekend voor en Sander Mocking wist met een prachtige kopbal SVF op gelijke hoogte te brengen. Binnen 5 minuten kwam Odijk echter weer op voorsprong. Een corner werd met een kopbal afgerond (1-2).

Het keerpunt in de wedstrijd was een beslissing van de scheidsrechter die door vele SVF-ers werd aangevochten. Door onophoudelijk praten van Roel Barten vond de scheidsrechter dit geel waard en daar Roel reeds geel had, kon hij het veld verlaten met een rode kaart. SVF mocht verder met 10 man.

De sfeer werd er niet beter op. Zowel binnen als buiten de lijnen was het rumoerig. Odijk wist goed gebruik te maken van deze man meer situatie en scoorde nog 3 maal. Jesse Bongers die was ingevallen speelde verdienstelijk, maar kon het tij niet keren.

Ondanks een tegenvallende wedstrijd was een man van de wedstrijd gekozen in de persoon van Nick van Vulpen. De eindstand 1-5 is wel geflatteerd, maar het blijft een slechte start van de competitie door SVF. Balsponsor van de wedstrijd was Laysan, het bedrijf van Robert Otten.

Balsponsor Robert Otten (Laysan), Nick van Vulpen (MOTM) en Erwin Rieff (Voorzitter SVF)

Foto’s van de wedstrijd kunt u vinden in het album.

Aanstaande zaterdag 28 september speelt SVF een uitwedstrijd tegen FC Driebergen. Aanvang 14:30 uur.

Wim Terwint