SVF – Musketiers, Een duidelijke overwinning

15 Apr 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

SVF was aan een overwinning toe. De spelers lieten dat ook direct zien. Agressief en kort op de bal begonnen zij aan de wedstrijd. Al na twee minuten was het raak. Wesley kreeg de bal toegespeeld van Rigino net buiten het strafschopgebied van Musketiers. Zonder veel moeite dribbelde hij op het doel af en zijn schot was onhoudbaar voor de keeper. Met hard werken en goede combinaties liet SVF zien wie de baas was op het middenveld. Wesley was duidelijk in zijn element. Zijn pass op Sander kreeg een prachtig vervolg, doordat hij met zijn schot de stand op 2-0 kon brengen. De wedstrijd was pas een kwartier oud.

Bij de drie nul was Wesley weer betrokken. Met een strakke corner bereikte hij Rigino die met een snoeiharde kopbal de keeper kansloos maakte. (3-0)
SVF bleef goed geconcentreerd voetballen en Musketiers had daar geen antwoord op. Voor rust wist SVF de stand nog te vergroten door een doelpunt van Freek op aangeven van Rigino. (4-0) De scheidsrechter blies mooi op tijd, want een geweldige sneeuwbui kon zo ontlopen worden.

De 2e helft begon SVF gelijk al met twee wissels. Jorn voor Remco en Rik voor Julian. We kregen wel een andere wedstrijd te zien. Doordat de linies te ver uit elkaar bleven en vaak te veel met de bal gelopen werd, ging het wel eens mis. De toeschouwers zagen een heel ander SVF dan de 1e helft.
Het positieve was toch wel, dat SVF nog twee maal wist te scoren. Jorn werd in stelling gebracht door Wesley en pakte al koppend ook zijn doelpuntje mee .(5-0) Eindelijk wist Musketiers de eer nog te redden. Door een afwachtende houding in de achterhoede van SVF wisten zij te scoren. (5-1)

Kopballen waren deze wedstrijd wel in, want Sander wist ook nog een keer via het hoofd te scoren en bracht de eindstand op 6-1. Het was een duidelijke, verdiende overwinning. Wesley werd terecht tot man van de wedstrijd gekozen.

Aanstaande zaterdag 20 april speelt SVF een uitwedstrijd tegen Vriendenschaar om 15:00 uur. Foto’s van de wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint