SVF MO15-1 tegen Hooglanderveen MO15-2

25 Sep 2017 | Junioren, MO15-1

Op het moment bestaat MO-15 maar liefst uit 17 sportieve, leuke, gezellige en giebelende meiden. Een paar weken geleden zijn we begonnen met 14 meiden. Als snel kwamen er drie nieuwe meiden bij. We hebben ook super enthousiaste trainers (Ad van Bemmel, René van der Linden, Stefan Koster, Maurice Pot) en een coach (Ilse Mocking). Als meiden zijn wij super blij dat deze ouders en Ilse dit voor ons willen doen. Wij zijn hier heel dankbaar voor.

Voor het eerst op een groot veld. Aimee en Femke hebben al wel ervaring op een groot veld, die kunnen ons daarbij mooi helpen.

We hebben twee bekerwedstrijden gespeeld. Beide wedstrijden hebben we verloren, maar wel veel geleerd. Op welke positie je ongeveer moet staan. Dat we niet alleen maar over hoeven spelen, maar ook mogen dribbelen. Eén bekerwedstrijd hebben we nog niet gespeeld, omdat het te slecht weer was. Maar de bekerwedstrijden zien we als oefenen, we hebben al genoeg bekers in de kast (wel is waar bekers waaruit je kan drinken hi, hi…).

Zaterdag 23 september de eerste wedstrijd van de competitie en lekker thuis op het hoofdveld. De zon scheen ook nog eens lekker. Er waren veel vaders, moeders, belangstellende aanwezig. Dat is eigenlijk best wel leuk als er veel mensen komen kijken. We wisten als snel te scoren bij Hooglanderveen. Aimee scoorde mooi door een boogbal over de keeper (1-0). Dit gaf ons wel wat zelfvertrouwen. Tijdens de bekerwedstrijden wisten we alleen te scoren door penalty’s.

We bleven mooi op positie spelen en wisten af en toe mooi het tempo op te brengen, waardoor we elkaar goed konden bereiken door de ruimte die er kwam. Er werd een aantal keren op het doel geschoten door mooi samenspel. Tijdens de rust was het 5-0 voor ons.

Hooglanderveen wist ook een aantal keren achterin te komen en op het doel te schieten. Maar wij wilden heel graag de 0 behouden en daar werd dan ook hard voor gewerkt met elkaar. Maud wist een paar mooie ballen te redden. We werken echt samen, want Babs die neemt bijvoorbeeld een aantal doeltrappen. Er wordt met elkaar overlegd wie wat doet en dat werkt echt fijn, het speelt dan ook lekker. Maar als je voor staat, gaat het positief coachen naar elkaar ook makkelijker.

Na de rust gingen we er weer vol tegenaan. We kwamen regelmatig bij het doel, maar scoren dat was wel even lastig. We moeten nog wel aan de afstand wennen om te schieten. We missen nog een beetje de kracht om hard en zuiver op het doel te schieten.

Toch wisten we in de tweede helft nog wel tot scoren te komen. Uiteindelijk is het 6-0 voor ons geworden. Waar we ook trots op zijn dat er meerdere meiden zijn die een doelpunt wist te scoren.

Op naar de volgende wedstrijd, benieuwd wat we gaan doen. We spelen zaterdag 30 september uit in Veenendaal om 16.15.

sportieve groet van Jikke