SVF – Lienden, Soms wel, soms niet 23-3-2019

25 Mar 2019 | SVF 1

De weersomstandigheden zijn vandaag redelijk goed. In ieder geval stukken beter dan tijdens de voorgaande wedstrijd tegen Achterveld. We speelden toen op het kunstgras, vandaag ‘mogen’ we weer op het hoofdveld, dat naar het einde van het seizoen er niet beter op wordt. Natuurlijk hebben beide ploegen hier last van, maar de conditie van de grasmat draagt niet bij aan de kwaliteit van het spel. De kwaliteit van de grasmat raakt in ieder geval niet de intentie van SVF, de wil om er tegenaan te gaan tegen Lienden.

Na een onwennig begin wordt na 5 minuten Julian met een prachtige breedtepass bereikt. Hij omspeelt een verdediger en schuift de bal onder keeper door in de korte hoek. Een prachtige aanval die dito wordt afgerond (1-0). De eerste helft verloopt onrustig waarbij de verdediging van SVF niet altijd de rust bewaard en waakzaam moet zijn op de scherpe aanvallen van Lienden. Hun aanvallers staan vaak diep en daardoor meermaals buitenspel. Maar als ze een keer kunnen doorbreken dan is een 1:1 situatie met onze keeper Timo onvermijdelijk. Tot aan de rust verloopt de wedstrijd gelijkwaardig. Lienden wellicht iets de overhand op het spel, SVF met de enkele kansen die er in de eerste helft zijn (Remco bal op de paal) mogelijk iets gevaarlijker. Aan strijdlust ligt het ieder geval niet, maar fysiek is Lienden licht de meerdere. De Spanning is er niet minder om.

Na de rust een gedreven Lienden die de punten graag mee wil nemen. SVF probeert hetzelfde spel te blijven hanteren als in de eerste helft. Het liefste nog een goal erbij maar daar is dat beetje geluk bij nodig in deze wedstrijd. Geluk heeft Lienden bij een hoekschop in de 55e minuut. De spits van Lienden krult de bal van de hoek met een curve in de uiterste hoek achter Timo. Een onnodige goal. Daarnaast is de spits zelf niet direct op de hoogte van zijn kunstje omdat zijn goal niet direct wordt beseft, althans zo lijkt het. Maar enfin, de 1-1 staat op het scorebord. Dit geeft aanleiding voor SVF om er een schepje bovenop te doen. Jorn raakt in de 60e minuut de lat, Freek en Rigino hebben ook een goal op de schoen liggen, maar de keeper  van Lienden brengt redding voor de tegenpartij. Het fysiek neemt ook langzaamaan toe. De scheidsrechter laat teveel het spel doorgaan wat ook te grove overtredingen met zich meebrengt. Lienden moet gele kaarten incasseren. Ook Jorrit moet een overtreding bekopen met een gele kaart. Vanaf de positie van deze overtreding wordt de bal ingedraaid en uitgerekend hun aanvoerder, niet de liefste in het stel, scoort met een harde kopbal en zet de stand in de 70e minuut op 1-2. Zo werkt dat in het voetbal…….als je zelf verzuimd te scoren kan dat wel door de tegenstander worden gedaan. Terecht of niet, hij telt.

In de slotfase zet SVF nog een keer aan. Nadat eerder Freek reeds Roy heeft vervangen en Jorrit de met kramp kampende Rigino heeft vervangen, wisselt Edwin nog eenmaal. Max van de Mispel mag helpen om de stand nog gelijk te trekken. Helaas blijkt de stand ook de eindstand (1-2) te zijn. Het beeld van de tumultueuze en ongrijpbare wedstrijd wordt mooi geïllustreerd door Edwin, die na de wedstrijd nog even bij de dug-out achterblijft en stamelt; “geen idee wat ik van deze wedstrijd moet vinden…….”. De conclusie is samen te vatten in: wij de beste kansen, zij de gelukkigste.

Volgende week mogen we weer de degens kruisen met Lienden. Dan daar én op kunstgras. Hopelijk zijn de zaken dan omgekeerd.

Speler van de wedstrijd is in ieder geval onbetwist. Nick Vermeer heeft een dijk van een wedstrijd gespeeld en komt de titel ‘man of the match’ meer dan toe.

Foto’s van deze wedstrijd staan in het album, met dank aan René Koedam.

De ‘interim correspondent’ (vanwege afwezigheid van Wim)

Schrijf je in voor de nieuwsbrief