SVF laat punten liggen en mist aansluiting

06 Mar 2017 | Heren zondag, SVF 1

Dat S.V.F. een lastige uitwedstijd tegen J.S.V. stond te wachten dat hadden we kunnen weten. Thuis verloren we met 1-2 tegen een ploeg die een stuk (verbale) agressiviteit niet schuwde.

De eerste 10 minuten waren ook vandaag voor J.S.V., maar S.V.F. wist daarna zijn draai te vinden, hoewel het spel niet echt goed was. Een stevige wind mee, gebruikte J.S.V. om  een aantal ballen diep te spelen en daar had S.V.F. het erg lastig mee. Zo lastig zelfs, dat hierdoor het eerste tegendoelpunt ontstond. Er werd niet goed ingegrepen en zo kon een diepgaande middenvelder via de binnenkant van de paal de 1-0 op het scorebord zetten. Erg knullig was dan ook het tweede tegendoelpunt, welk op precies dezelfde wijze werd gescoord. Gewoon niet goed verdedigd, en ook nu weer kon een J.S.V.er de bal over Kevin heen liften om te scoren. Een achterstand van 0-2 is natuurlijk niet echt prettig om de rust mee in te gaan.

De wind bleef, net als een op het randje spelend J.S.V., een lastige tegenstander. Niet dat dit een onsportieve wedstrijd was, maar de nummer 13 had eerlijk gezegd eigenlijk al een paar keer een tweede gele kaart verdiend. Dat hij mocht blijven staan, dankte hij alleen maar aan de verder overigens best goed leidende scheidsrechter. Waar S.V.F. de eerste helft met de wind tegen behoorlijk ver vooruit speelde, liet J.S.V. zich in de tweede helft met de wind tegen lekker terug zakken met de 2-0 voorsprong. S.V.F. moest natuurlijk komen om nog iets van deze wedstrijd te maken.

Diverse S.V.F. spelers zaten jammer genoeg gewoon niet goed in de wedstrijd, hetgeen ook de aanleiding was om al snel in de tweede helft zelfs drie keer te wisselen. Maar ook nu bleven passes niet goed aankomen en bleef J.S.V. gevaarlijk. En toch kwam S.V.F. op 2-1 door een fraai doelpunt van Mick vd Bildt. 2-1 dus en de hoop was terug om er weer een echte wedstrijd van te maken. Een paar goeie mogelijkheden werden echter niet benut en dan gaat de voetbalwet gelden, dat weet iedereen wel. Een counter van J.S.V. volgde, waarbij onze verdediging gewoon weer niet alert was. De nummer 10 van J.S.V. werd inderdaad fors gehinderd, waarbij een terechte penalty ons deel was. 3-1 en eigenlijk was de wedstrijd hiermee wel gespeeld.

S.V.F was vandaag als team gewoon niet goed genoeg om een goed resultaat te boeken. We misten een stukje positieve agressiviteit om resultaat de punten te pakken. Het échte willen was kennelijk thuis in Cothen achter gelaten. Echt duels willen winnen, écht willen dat ballen op de juiste plek aankomen en de échte overtuiging om te scoren, waren vandaag niet voldoende aanwezig. En J.S.V. heeft daar terecht goed gebruik van gemaakt. Dat in de laatste minuut nog de 3-2 op het scorebord werd gebracht, was eigenlijk alleen maar belangrijk voor de statistieken. En zo werd het echt een koude middag voor de diverse meegereisde supporters.  S.V.F. mist nu de aansluiting moeten we vast stellen en dat is jammer.

Aanstaande zondag Kismet thuis, maar dan zal er wel uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Kees Mocking