SVF laat overwinning ontglippen

01 Apr 2019 | Heren Zaterdag S.V.F. 1

Deze zaterdag wederom tegen Lienden na een vorige week nipt verloren thuiswedstrijd tegen dezelfde tegenstander. Dit verlies was niet nodig geweest. In Lienden wacht een beter veld, de wedstrijd wordt gespeeld op kunstgras. SVF laat direct bij de aftrap aan Lienden blijken er een echte wedstrijd van te willen maken. Al in de achtste minuut wordt een ingooi van Julian afgeslagen. De terugspringende bal werd door Nando vol op de pantoffel genomen. De keeper heeft de bal alleen maar gehoord. Prachtige voorsprong (0-1). SVF kon niet lang genieten van deze voorsprong. Met een steekpass werd de rechtsbuiten van Lienden bereikt en zijn voorzet werd zonder veel moeite afgerond met een doelpunt (1-1). SVF toonde zich de baas op het middenveld. Lienden gebruikte veelal de hoge bal en kon technisch weinig inbrengen tegen een goed en gedegen spelend SVF. Toch kreeg Lienden een goede kans maar Keeper Timo liet nog eens zien wat een sterk punt van hem is; bij een één tegen één situatie was hij de aanvaller de baas.

De beste kansen waren voor SVF. Tot tweemaal toe wist de keeper van Lienden een doelpunt te voorkomen. Eerst een schot van Julian en later wist Sander een mooie kans niet te verzilveren. Om Freek van een scoringskans te weerhouden had men een overtreding nodig en de terechte toegewezen penalty werd weer onberispelijk door Julian Ingeschoten (1-2). In de laatste minuut voor rust werd, bij een grote schermutseling in het strafschopgebied van Lienden, door SVF het derde doelpunt gemaakt. De scheidsrechter had echter een overtreding geconstateerd en keurde het doelpunt af.

De 2e helft begon SVF met een wissel. Wesley nam de plaats in van Rigino. Al gauw mocht Wesley zijn befaamde verre ingooi laten zien. Hij bereikte Sander bij de eerste paal, die de hem geboden kans benutte en SVF op 1-3 voorsprong bracht. De laatste wissel werd ingebracht. Jorrit kwam voor Stephan in het veld. Nog een kwartier te spelen en een overwinning lag voor het grijpen. Lienden bleef maar de lange bal hanteren en SVF verloor de rust en het overzicht. In een tijdsbestek van acht minuten greep de achterhoede niet adequaat genoeg in en Lienden wist tot tweemaal toe te scoren (3-3). Een overwinning zat er niet meer in. Het werd zelfs nog erger. Een schot op het doel van Timo was te hoog voor hem en de feestvreugde bij Lienden brak los (4-3). Over de gehele wedstrijd gezien was SVF wederom de betere ploeg, maar alleen hiermee worden geen wedstrijden gewonnen. De angel van deze wedstrijd zat ‘m in de angst van een tegendoelpunt. En als deze dan valt is het voor SVF reeds meermaals lastig gebleken om de wedstrijd uit te spelen. Feit is dat, gelet op de afgelopen twee wedstrijden, de beste ploeg niet altijd wint…….

Aanstaande zaterdag 6 april speelt SVF de uitwedstrijd tegen SVP.

Foto’s van de wedstrijd staan in het album. Dhr Brouwers van FC Lienden heeft ook foto’s gemaakt, deze vindt u in een tweede album.

Wim Terwint