SVF – Kockengen, droomstart SVF

04 Sep 2023 | SVF 1

Na een redelijke oefencampagne met wisselende resultaten was het zaterdag 02-09-2023 weer voetballen “om het echie.” Een beker-thuis-wedstrijd tegen vierdeklasser vv Kockengen stond op het program. Maar hieraan voorafgaand waren er een aantal andere mooie zaken te doen. Allereerst werd afscheid genomen van hoofdsponsor Rob en Caroline Balk, die gedurende vele jaren bij SVF betrokken zijn geweest en ook nog steeds betrokken blijven als jeugdsponsor. Daarvoor in de plaats komen Robert en Wendy Otten met hun bedrijf in bouwkundig financieel advies: Laysan. In een prachtig nieuw tenue met een bijzonder “watermerk” mochten onze spelers vandaag aan de slag. Samen met Onderlinge Verzekeringen zijn er nu 3 belangrijke (hoofd)sponsoren, met daarnaast natuurlijk nog heel veel andere bedrijven die SVF financieel ondersteunen. Chapeau voor al deze mensen. Samen proberen om met een (financieel) gezonde club voor iedereen de voetbalsport gezond en ook leuk te laten zijn, dát is het doel! En zo was er vandaag voorafgaand aan de wedstrijd ook een gezamenlijke lunch, beschikbaar gesteld door “broodje bij de buurman”, het bedrijf van Arno van Dam en Sandra van Hees. Vanuit betrouwbare bron heb ik overigens vernomen dat Sandra binnenkort Sandra van Dam gaat heten. 😊 Maar dan moet Sandra nog wel effies ja gaan zeggen….

Maar er zijn nog meer redenen om dit seizoen goed te gaan volgen bij SVF. Ten eerste is daar natuurlijk onze nieuwe hoofdtrainer Gerard Pouw en Gerard weet als geen ander dat sfeer en onderlinge verbindingen belangrijk zijn voor succes. Niet alleen het eerste is belangrijk bij een club als SVF, maar zeker ook alles en iedereen wat daar onder zit. Mede door Gerard (en een aantal anderen) zal er iedere laatste donderdag van de maand een training zijn, met alle senioren en de JO19 en ook 18+ tezamen. De eerste keer hiervan heeft zich reeds voorgedaan en we kunnen spreken van een groot succes. Gezelligheid in onze kantine met heel veel mensen bij elkaar is een groot goed! Daarnaast is onze activiteitencommissie aan een update begonnen en ook van daaruit mag iedereen extra elan verwachten, te beginnen met een oktoberfeest op 7 oktober, na de wedstrijd tegen Schalkwijk thuis. Volg goed de nieuwsberichten hieromtrent, welke ook via de sociale media de wereld ingaan.

We gaan naar de wedstrijd van vandaag, tegen een club waar wij nog bijna nooit tegen gevoetbald hebben, zeker de laatste 25 jaar niet. Dat is ook wel de charme van bekervoetbal, je speelt vaak tegen “onbekende” verenigingen. Vandaag dus vv Kockengen en dat is net als wij een echter dorpsclub! Meteen in de bestuurskamer (voorafgaand aan de match) werd het al gezellig met circa 5 vertegenwoordigers van die club en ook na de wedstrijd was de sfeer uitstekend, ondanks dat Kockengen de punten in Cothen moest laten.

Dan de wedstrijd, welke SVF begon met de volgende spelers: Marcel Laros in het doel, Melvin Bril, Nando Koedam, Stijn Brands, Gijs de With, Remco den Broeder, Bram Verkuijl, Vince van Ee, Sander Mocking, Rik van der Mispel en Jesse de Kruijf. Op de bank begonnen: Dennis Dekker, Wahib el Makrini, Freek Scherpenzeel en Lars Odijk. Beide teams moesten na de voorbereidingen toch weer effe wennen aan prestatievoetbal was mijn indruk. Kleine foutjes lagen ten grondslag aan kansjes, waarbij beide keepers handelend op moesten treden. Waar Marcel dit met verve deed, ging Tim van Vliet van Kockengen in de 15e minuut fors in de fout. Een klein beetje onder druk gezet gaf keeper Tim geheel onnodig aan Sander Mocking de gelegenheid om de 1-0 te scoren. Een “krijgertje” derhalve, maar wel voortkomend uit het feit dat trainer Gerard Pouw graag druk naar voren wenst te zien. De nummer 9 van Kockengen bleek een goede en lepe voetballer te zijn, hetgeen hij in de 25e minuut liet zien middels de 1-1. Balverlies op het middenveld en niet goed ingrijpen achterin was hiervan de oorzaak en dus lesgeld voor komende wedstrijden is aan de orde. Het vervolg van de wedstrijd liet twee ploegen zien, welke nauwelijks voor elkaar onder deden. Keihard werken was aan de orde, zowel bij de thuis- als ook bij de uit- ploeg. SVF kwam bijvoorbeeld goed weg met een bal op de paal waar Marcel het nakijken gehad zou hebben en Kockengen had geluk dat SVF in de slotfase enkele grote kansen om zeep hielp, om zo de wedstrijd in het slot te kunnen gooien. Dat deed trouwens Wahib alsnog met een zeer bekeken kopbal vanuit een goeie aanval, waar hij Tim van Vliet volledig kansloos liet. Goed dat Wahib weer terug is na een vervelende en langdurige blessure. Balvast is hij en net als de nummer 9 van Kockengen is hij in staat om een wedstrijd te beslissen. En dat gebeurde dus ook, want S.V.F. won met 2-1 deze eerste bekerwedstrijd van 4eklasser Kockengen.

Kortom: we mogen best spreken van een droomstart. Niet alleen omdat er gewonnen is van Kockengen, maar juist ook door de diverse andere dingen welke vandaag aan de orde waren en activiteiten welke nog staan te gebeuren. Ik noem bijvoorbeeld óók de jonge jongens die “opgestaan zijn” om ons in de breedte sterker te maken. Maar ook de zaken welke we verder al geventileerd hebben in dit verslag, geven aan dat we begonnen zijn met een droomstart. Nu daar nog een vervolg aan geven en als het kan het hele seizoen 😊 Dinsdag spelen we tegen een combinatie elftal van SVF en zaterdag de tweede bekerstrijd, uit tegen De Vecht.

Prachtige foto’s deze keer door Renée van Leeuwen en ook van Marieke de Kruijf via deze link. Het interview deden we met MOTM Nando Koedam.

Groet, Kees