SVF klimt op naar middenmoot

06 Nov 2017 | Senioren, SVF 1

Zowel SVF als GVC moesten winnen om aansluiting te krijgen bij de middenmoot.

De eerste tien minuten speelde SVF onzeker, men kreeg nog geen grip op de wedstrijd waardoor een speler van GVC gevaarlijk werd in het strafschop gebied van SVF. Keeper Kevin Kroon kwam resoluut uit zijn doel. Een beetje onstuimig. De scheidsrechter bestrafte dit niet, hetgeen wel gekund had.  SVF was wel de eerste die aan scoren toe kwam. Nando Koedam passte de bal op Roel Barten. Zijn voorzet werd door Rik van der Mispel in een doelpunt omgezet. (1-0). Even later kwam er een pass van achteruit op Julian. Het schot van Julian Heijmans was raak (2-0). Hierbij ging de keeper niet geheel vrijuit. Met deze stand ging men rusten.

De 2e helft begon SVF met een wissel Jeffrey Westening  voor Rigino Odijk. Jeffrey deed gelijk van zich spreken. Een voorzet van links door Rik van der Mispel was op maat. Jeffrey  bracht de bal onder controle en zijn schot belandde in de linker bovenhoek (3-0) Een counter van GVC zorgde in de 60e minuut voor een tegendoelpunt  (3-1). Hierna wist SVF nog driemaal te scoren. In 67e minuut de mooiste goal, althans voor mij, het doelpunt van Roel Barten die vooraf ging van een prachtige pass door het midden van Nando. Dit was de manier, waarom voetbal zo mooi kan zijn. De twee wissels konden zonder meer worden ingebracht. Jeroen de Wit en Wesley Nagel voor resp. Julian Heijmans en Rik van der Mispel.

Roel scoorde hierna nog tweemaal. Eenmaal vanaf ongeveer 20 meter. Zijn schot werd wel van richting veranderd maar geluk hoort ook bij voetbal. Bij de laatste van de hattrick speelde hij een speler van GVC uit en kwam zo alleen voor de keeper en faalde toen niet om deze actie goed af te maken  (6-1). Deze prachtige uitslag kon bereikt worden door het collectief hard werken van geheel SVF en vaak mooi combinatie spel. Het was genieten. Een sportieve wedstrijd zonder gele kaarten mede ook door GVC tot stand gekomen. Tot slot een keuze mijnerzijds. De man van de wedstrijd was voor mij Nando Koedam. Hiermee wil ik de anderen niets tekort doen. Sorry voor de slechte foto’s. Het was te somber en te nat.

Op 18 november speelt SVF een uitwedstrijd tegen Lienden om 15,00 uur

Wim Terwint