SVF – Kesteren, eindelijk weer eens 3 punten

04 Feb 2019 | Laatste Nieuws

Zaterdagmorgen. Zou het voetballen nog door gaan? Verschillende wedstrijden waren al afgelast. Wie zou je een plezier doen om te voetballen? In ieder geval onze eigen jongens, die wilden graag voetballen en dus schaarden wij ons daarachter. Gelukkig werd het weer steeds beter.
De 1e helft zagen wij ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Over en weer kansen. SVF had zeker, als eerste, de score moeten openen. Rigino Odijk en Roy van de Bildt waren hier alle twee heel dichtbij. In de 22e minuut was het toch Kesteren die op 0-1 kwam. Door de achterhoede van SVF werd niet adequaat genoeg ingegrepen.

SVF bleef steeds de aanval zoeken en het was wachten op de gelijkmaker. Vlak voor rust bediende Nando Koedam Jorn Mocking op een prachtige steekpass. Op zijn beurt omspeelde hij de keeper en met een stand van 1-1 konden wij gaan rusten. Na een kwartier in de 2e helft ging trainer Edwin Bakker wisselen. Julian Heijmans kwam binnen de lijnen voor Roy van de Bildt en even later volgende zijn broer Wesley Heijmans voor Nick Vermeer.

Al heel gauw kreeg Julian de kans om SVF op voorsprong te brengen. Een overtreding op Jorn werd door de scheidsrechter bestraft met een penalty. Julian Heijmans was de aangewezen persoon om deze te nemen en deed dit vlekkeloos (2-1). Ook de laatste wissel werd ingebracht en wel Rik van der Mispel voor Rigino Odijk. Het spel werd fysieker, zeker van de kant van Kesteren. Rik van der Mispel, nog maar drie minuten in het veld, kreeg een pass van Stephan Rieff precies in de voeten gespeeld waardoor hij vrij voor de keeper kwam. Rik greep deze kans om eindelijk weer te scoren. Op een prachtige wijze bleek de keeper kansloos op zijn schot. Rik dolblij natuurlijk. (3-1)

Kesteren wist nog wel éénmaal te scoren. Een kopbal over onze kleine keeper verdween in het net (3-2). Al gauw floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. SVF had eindelijk weer eens een terechte overwinning behaald. Achteraf blij dat wij gevoetbald hadden. Drie punten in de pocket. We hadden deze wedstrijd een primeur; de verkiezing van ‘man of the match’. Deze eerste keer werd dit Sander Mocking.

Aanstaande zaterdag 9 februari speelt SVF de uitwedstrijd tegen Oranje Wit in Elst. Foto’s van deze wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint