SVF JO9-2 – CDW JO9-5

08 Oct 2019 | JO09-2

Vandaag een mooie derby op het programma thuis tegen CDW. Met het zonnetje erbij, prima voetbalweer en veel Cothense maar ook Wijkse toeschouwers langs de lijn. Vandaag spelen we met 7 spelers (1 wissel), want Lars is helaas afwezig.

Deze editie geen doelpuntenmakers in het verslag, want afgelopen week was tijdens de training het motto “een voorzet is net zo belangrijk als scoren”. Dit met als doelstelling het samenspel te bevorderen en scoren “minder belangrijk” te maken.

Deze boodschap word vanaf het begin direct goed opgepakt door onze mannen, die met prima overspel en volle inzet de wedstrijd starten. CDW staat met de rug tegen het doel en al binnen 10 minuten staat het scorebord op een 3-0 voorsprong. Het is genieten langs de lijn en in het veld straalt het voetbalplezier er vanaf!

Achterin geven Freek & Xavier bijna geen kans weg, alhoewel Mees vlak voor rust met een mooie duik de bal uit de hoek weet te pakken. Ook op het middenveld weten Nick – Sem & Vigo elkaar prima te vinden en word er kei hard gewerkt voor elkaar. Bowie (die al vroeg in de ochtend een wedstrijd in zijn benen heeft bij JO9-1), maakt het de verdedigers van CDW erg lastig en schiet ook vandaag van afstand met scherp ;-).

Tijdens de rust wisselt Mees het keepersshirt met Vigo. Het blijft ook na rust éénrichtingsverkeer richting het doel van CDW. Van alle kanten word het doel onder vuur genomen, met mooie afstand schoten en prima voorzetten. De wedstrijd word afgesloten met een 14-0 overwinning, waarbij vandaag iedereen een doelpunt heeft mogen maken.

Na de wedstrijd gezellig met elkaar penalty’s schieten en uiteraard d.m.v een mooie wave onze supporters bedanken! 🙂

Met een traktatie vanuit Bowie (verjaardag) in de kleedkamer, kan deze dag voor onze jongens niet meer stuk.

Volgende week weer een mooie derby uit bij SVL.