SVF JO8-2 tegen Candia JO8-2

01 May 2018 | Pupillen, SVF JO08-2

Zaterdag 28 april 2018

We zijn verlaat…..Candia was de shirtjes vergeten. Na een echte yell en nadat penalty’s (meermaals) zijn geoefend beginnen we om 10:05 in plaats van de geplande 09:45.

Bente de eerste helft op de goal en onze vaste spelers Jayden, Lars, Freek, Tim, Vigo, Tigo van de partij. Rushing Tom is op vakantie……en ‘Patrick de trainer’ vandaag thuis op de zolder om de boel te verbouwen.

De scherpte zit er in. Freek is iets te ijverig, zet de toon en deelt een ‘tikkie’ uit. De eerste tegenstander is gevloerd. De vrije trap van Candia scheert net over de lat. De tegenaanval is om te smullen. Tim zet ‘m op, de bal beland bij Tigo die eerst de keeper raakt en vervolgens de bal rakelings langs de kruising peert. Candia geeft druk, SVF geeft goed weerstand. Maar wat we reeds zeiden; de trainer heeft de boys op scherp gezet. Tim vloert nog een tegenstander. Ach, het valt mee. Na 10 min een vlammend schot van Candia, wat een safe van Bente! SVF laat de druk even los dat leidt tot een goal van Candia 0-1. Direct daarna weer een kans maar wederom een mooie én nuttige redding door Bente. Candia krijgt wat meer de overhand. SVF moet weer even scherp worden. En dan…..jaaaa goaaaallll. Schitterende knal door Tim. Zo’n goal die je aan ziet komen….1-1.

Na de 10 min pauze (die na 15 min wordt gehouden, of toch niet?)….en na een keeperswissel bij SVF (Vigo trekt de handschoenen aan) spelen we door. We kabbelen een beetje voort, we kijken (als ouders) hoe Vigo de goal schoon houdt, Jayden en Lars het middenveld onder controle hebben en we (wederom de ouders) eindelijk van dat bakkie thee en koffie kunnen genieten. Moest waarschijnlijk uit Wijk komen?

Door een foutje in het team (communicatie) en een afstandsschot loopt Candia uit naar 1-2 en 1-3. Er volgt nog een aanval van Candia. Even standhouden nu SVF! Freek krijgt een dot van een kans, de keeper staat in de weg. Een bal die afketst beland bij een enigszins ‘vrijstaande’ speler van Candia, die de bal in het hoekje schuift 1-4. Aansluitend volgt de 1-5. Onnodig. Het is rust. Tijd voor een stukje appel én een powerpep! Hopelijk snappen onze SVF’ers dat de appel mogelijk bijdraagt aan het idee om een appeltje te schillen met de tegenstander.

Tweede helft begint weer voortvarend! SVF volop in de aanval……maar helaas, Candia scoort 1-6. Een moment van onoplettendheid en door een gatenkaasje in de verdediging loopt Candia uit naar 1-7. Maar we houden de moed er in. Kansen voor Tigo en Tim volgen elkaar op, helaas geen goals. Er komt hulp van onverwachte zijde. Via een intrap van Tigo ketst via een speler van Candia de bal af, het wordt 2-7. De goals vliegen nu om de oren. Het wordt 2-8 en binnen 1 minuut 3-8. Lekker potje zo, er gebeurt wel wat. Gelukkig krijgen we de tijd van de scheidsrechter. Zal hij weten dat we 2x 20 minuten spelen? Of zijn stopwatch leeft wellicht in een andere tijdsdimensie.

Volgende keer weer 2x 45 min gaan spelen? Het wordt namelijk 4-8! Mooi afstandsschot van Tigo. Het wordt nog spannender! Een penalty voor SVF. Nota bene (onze schaver) Freek wordt gevloerd. De keeper van Candia stopt de penalty van Tigo. Mooi hard schot (dat wel) wordt dito mooi gered (helaas). Het wordt gekker en gekker. Ik heb geen nagel meer op mijn vingers en dat terwijl ik mijn vingers ook nog blauw sta te typen…..wat een spanning.

Tim maakt er 5-8 van na een prachtige actie (Tim is beduidend wakkerder dan zijn vader op deze morgen…). De blessuretijd duurt voor ons gevoel ook al lang…..zo’n 20 min?
Candia scoort 5-9, daar waar de kansen van SVF ook niet meer zijn te tellen. Ook de pijntjes nemen toe en de vermoeidheid eist zijn tol… Candia maakt in de 63e (!) minuut nog 5-10…..tenminste, zo voelde het qua tijd. Al met al, een topwedstrijd met strijd, spanning en inzet. We kunnen met trots terugkijken op de strijdlust van onze SVF’ers van vandaag.

Volgende week (5 mei) geen wedstrijd voor JO8-2. Op 12 mei uit en tegen SVMM in Maarn.

Robert Otten

Schrijf je in voor de nieuwsbrief