SVF JO8-1 tegen Sv Candia JO8

05 Sep 2017 | JO08-1, Pupillen

Zaterdag 2 september. Na vorige week tegen VV Kesteren een aardige oorwassing te hebben gehad mogen we vandaag thuis tegen SV Candia. Een echte bekerwedstrijd.
Helaas een zieke Vigo, aangevuld door Sem van onder de 7, die goed zijn mannetje zal staan.

We starten de wedstrijd met veel balbezit. Na 10 minuten de 0 gehouden te hebben komt Tom door, een op een op de keeper. Goed schot, maar ook een goede redding. Het blijft 0-0. In de tegen aanval is er in eerste instantie een redding van keeper Tygo. Helaas weet de tegenstander toch te scoren. Het wordt 0-1. Al snel volgt de 0-2. Ondanks goed verdedigend werk van Freek en Tim. Na een gemiste kans van SVF komt de tegenstander weer door en weten we de 0-3 niet van het bord te houden. We veroveren even later de bal, deze krijgen we niet weg en de tegenstander maakt 0-4. Na een lange periode van balbezit weet Candia de 0-5 op het scorebord te zetten. Helaas volgt daarna ook de 0-6. Dit is ook gelijk de eindstand van de 1ste helft.

Ook in de 2e helft start SVF met veel balbezit. Helaas wordt de bal veroverd en na een schot op de paal valt daarna helaas de 0-7. Na en goede verovering en aanval van Lars en Bente en goede aanvallende actie van Sem gaat helaas de bal er niet in wederom een tegenaanval en Candia maakt 0-8. Al snel daarop volgt de 0-9. Na de Time-out volgt vanaf de aftrap direct de 0-10. Een goede uitbraak van SVF helaas geen doelpunt. Wederom lang balbezit en in de verovering helaas een doelpunt tegen:0-11. Na een hoekschop voor SVF volgt een counter en 0-12. Keeper stapte net te laat uit. Goed verdedigd door Tim. Einde wedstrijd.

Het plezier, fanatisme en enthousiasme straalt ervan af. Positief bekeken zijn we 6 doelpunten erop vooruitgegaan. Volgende week tegen Houten weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen. Allemaal vroeg het bed uit.

Patrick Terschegget