SVF JO17-1 WINT UITWEDSTRIJD OP EIGEN VELD EN GAAT DOOR IN DE BEKER

04 Mar 2024 | Laatste Nieuws

Woensdag 28 februari stond voor de JO17-1 de bekerwedstrijd tegen Kampong  op het programma. Oorspronkelijk stond deze wedstrijd gepland op 17 februari maar vanwege onvoldoende spelers bij Kampong werd de wedstrijd verplaatst. Aangezien er bij Kampong geen veld beschikbaar was werd de wedstrijd verplaatst naar Sportpark De Nieuwe Kamp in Cothen.

Dan blijkt maar weer waar een kleine vereniging groot in kan zijn…. De JO13 teams stopte eerder met trainen zodat veld beschikbaar was voor warming up, de JO19 verplaatste de training naar de donderdag , enkele ouders verzorgden in de kantine de koffie en de thee, scheidsrechter werd geregeld en ook bestuursdienst was weer prima voor elkaar. Dank aan allen die hieraan mee hebben geholpen / zich flexibel hebben opgesteld.

SVF kon starten met een nagenoeg fitte selectie, alleen Jens was er niet bij vanwege een langdurige enkelblessure en helaas moest Thijs in de warming up afhaken met een vervelende liesblessure.

Vanaf het begin van de wedstrijd lag het tempo hoog en ging het spel snel heen en weer. SVF legde een aantal hele mooie combinaties op de mat, maar moest alert zijn bij de snelle uitbraken van Kampong. Gelukkig stonden we goed achterin en konden we vertrouwen op de snelheid van Sjoerd, de goede rugdekking van Koen, het positioneel goed verdedigen van Stijn R. en Sjors en uiteraard kleefde Daniel weer als klittenband aan de spits van Kampong. De enkele keer dat de voorwaartsen van Kampong toch gevaarlijk konden worden was er dan altijd nog onze betrouwbare sluitpost Stijn de G. die uiteindelijk maar 1 keer gestrekt hoefde te gaan (maar wel richting kruising) om een schot van Kampong met een prima redding tot corner te verwerken.

Op het middenveld hadden Daan, Sam en Sem veel ruimte om te combineren en veelvuldig het spel te verleggen. Bij vlagen resulteerde dit in echt mooi voetbal. Dustin en Beau maakten veel meters langs de zijkant van het veld en hun voorzetten zorgden voor dreiging in “de 16” van Kampong. Na een enerverende eerste helft gingen we rusten met een volkomen terechte 2-0 voorsprong.

In de rust werd aangegeven dat we prima voetbal op de mat legden, maar dat we wel scherp moesten zijn om een snelle tegentreffer te voorkomen. Die boodschap was achteraf niet nodig geweest. De hele 2e helft waren we heer en meester en gaven we geen kans meer weg. De ene aanval was nog mooier om te zien en Sven, Mika en Boaz voelden dat dit een avond was om veel tot scoren te kunnen komen. Zij waren continue dreigend met verraderlijke schoten op het doel van Kampong.

Na 80 vermakelijke minuten floot de scheidsrechter van dienst af en stond het publiek op de banken en een eindstand van 0-7 (we speelden immers uit….) op het scorebord.

SVF JO17 gaat dus door naar de 1/8e finale in de beker, volgende tegenstander Jonathan JO17-4, wedstrijd wordt gespeeld op 23 maart a.s. op sportpark De Nieuwe Kamp!