SVF JO13-3G tegen CDW JO13-4

28 Sep 2016 | JO13-3, Pupillen

Verslag zaterdag 24 september ’16. Op deze mooie zonnige dag speelden wij thuis tegen CDW. De eerste helft begon direct al spannend. Ons team was gretig en goed in conditie.

De 1e kans was voor Leen door een mooie voorzet van Thomas maar de keeper van CDW was ook scherp waardoor de eerste kans gemist werd. In de 12e minuut liep Quinten mooi vrij en scoorde net niet. Direct daarna kreeg CDW een kans op rechts maar Max was zeer scherp en pakte de bal net op tijd. Helaas kwam direct daarna de rebound waar CDW alsnog kon scoren. 1-0 voor CDW in de 15e minuut. Ons team liet de koppies niet hangen en speelde gemotiveerd verder. Er volgde een magistrale opzet op links van Luuk en Quinten kon hierdoor een mooi strak doelpunt scoren. 1-1. 15e minuut.

Vervolgens volgde een mooie opzet door samenwerking van Leen en Simon (niet van A) waardoor Quinten opnieuw kon scoren. 2-1 voor ons. Op de 25e minuut volgde een mooie kans waar Leen kon vrijlopen maar helaas werd dit buiten spel. Hierop volgend kwam een mooie kans door het midden van CDW maar Max pakte opnieuw de bal op tijd. Hierop kwam opnieuw een mooie kans door Simon (niet A) aangespeeld maar Leen kon net niet overnemen. Net iets te scherp. De kans kwam opnieuw in de vorm van scherp vrijlopen door Wisse. Na een aantal meter kreeg hij een forse duw in zijn rug waardoor wij een penalty kregen. De penalty werd genomen door Wisse en helaas gemist.

Nog steeds scherp in de wedstrijd lukte het Leen om door het midden aan te spelen waardoor Thomas een mooi derde doelpunt kon maken. 3-1. Helemaal op scherp en met de overwinning in het vizier lukte het Luuk (Dotman) om vanaf de linkerflank een mooie 4-1 te scoren.

De 2e helft was opnieuw heel spannend. Ons team bleek echter heel veel te hebben gegeven in de eerste helft. Het lopen naar de bal was moeilijker. Ondanks de vermoeide koppies zag je toch nog inzet. In de eerste vijf minuten kwam een aanval van CDW die echter op de paal terecht kwam. Vervolgens wist Simon (Van A) een mooie redding te maken in de minuut hierna. Anne wist ook nog een mooie redding te maken waarbij het CDW bijna lukte geheel vrij te staan. Geisa en Wisse wisten samen nog mooi vrij te lopen maar net voor het doel wist CDW de bal over te nemen. Na een mooie aanval van CDW wist Quinten de bal aan te nemen en te scoren voor de 5-1.

Na een klein dipje van SVF wist CDW alsnog door het midden een mooi doelpunt te scoren. 5-2. De laatste tien minuten waren best slopend, ook voor het publiek 😉 maar uiteindelijk wisten wij de score van 5-2 te behouden.

Hier zijn we heel blij mee. Mooie wedstrijd!

Nancy van Rooijen