SVF JO13-3 tegen VRC JO13-5

13 Nov 2016 | JO13-3, Pupillen

Op deze koude maar wel zonnige herfstochtend mochten de jongens en meiden van SVF JO13-3 thuis aantreden tegen VRC uit Veenendaal. Voor de verandering niet op het hoofdveld maar op het kunstgrasveld. SVF was helemaal compleet dus kon worden gespeeld in de sterkte opstelling.

Ondanks het goed begin, werd het snel 0-1. Het lukte maar niet om de bal weg te werken en toen de bal door VRC werd geschoten, kon keeper Max de bal nooit op tijd zien door het woud van benen wat voor hem stond. De volgende schoten op doel werden knap gepakt door Max. SVF kon weer herstellen. Helaas werd Leen afgevlagd voor buitenspel na een knappe uitbraak.

Rond de 20ste minuut begon de wedstrijd te kantelen in het voordeel van SVF. Na aanhoudende druk mocht SVF een corner gaan nemen. Deze werd snoeihard op de paal gekopt. VRC kwam er weer uit maar de verdediging van SVF hield de deur stevig dicht. Na een vlotte combinatie tussen Thomas en Quinten werd Wisse vooruit gestuurd. Helaas mistte hij. Vlak voor rust volgde twee snelle uitbraken van VRC. Beide aanvallen sneden door de verdediging van SVF en eindigden met onhoudbare ballen op het doel. 0-3 Ruststand.

Na rust ging SVF vol goede moed de strijd aan om de wedstrijd toch nog in hun voordeel te keren. Ondanks mooie combinaties (bijvoorbeeld tussen Simon van A., Luuk en Quinten), een mooi schot van Simon V. en een bal van de lijn gehaald door VRC wilde het maar niet lukken voor SVF. Aan de andere kant had VRC meer geluk en konden ze uitlopen tot 0-8. SVF kreeg geen loon naar werken, hopelijk gaat het volgende keer beter.

Anton Vermeij