SVF JO12-1 KAMPIOEN!

24 May 2022 | JO12-1

Vier periodes afsluiten als kampioen.

21x wedstrijden, 14x winst (6x verloren en 1x gelijk), 133x doelpunten voor en maar 66x tegen in de 1ste klasse… wat een resultaat!

SVF JO12 in de eerste periode van het seizoen strijdend tegen clubs als Focus’07, Delta Sport ‘95 en VVIJ. Na vijf wedstrijden waren het deze ploegen die met SVF dat als nummer twee eindigde en promotie mochten vieren naar de Hoofdklasse.

Een uitdagende stap die net als vorig seizoen wellicht een stap te ver was maar SVF wilde de uitdaging aangaan. Als snel werd duidelijk in deze tweede periode dat het tempo een stuk hoger was, de weerstand meer werd en ondanks dat speelde SVF behoorlijk mee tijdens deze wedstrijden tegen opnieuw Focus’07 (3-6 verloren) die ook in deze klasse ongeslagen kampioen werden maar ook tegen de nummer twee DOSC waar helaas net (met 3-5) verloren werd. Maar ondanks deze tegenslagen werd er tegen Argon (met 6-3) gewonnen en ook tegen VRC (met dezelfde uitslag), tegen DOVO (een 6-6) gelijkspel in een ijskoud en winters Veenendaal om 08:45uur s’ ochtends. Ondanks dat een van de leukste wedstrijden van dit seizoen. Een gelijkwaardige poule waarbij iedereen van elkaar kon winnen of verliezen. SVF eindigt in deze tweede periode voor de winterstop als zesde.

Ondanks dit mooie resultaat zijn de regels van de KNVB keihard ook bij de leeftijdscategorie van de JO12 en degradeer je direct mocht er niet in de top 4 worden geëindigd.

SVF mocht dus in de derde periode van het seizoen laten zien wat ze hadden geleerd van de wedstrijden voor de winterstop, meer aansluiten en sneller de bal overspelen naar elkaar en mocht je de bal niet hebben dan moest er worden vrijgelopen zodat je de bal weer kon krijgen. Als de tegenstander de bal heeft met elkaar heel klein maken en zover mogelijk weghouden bij de keeper. Leermomenten die de spelers zelf hebben gezien en aangegeven bij de trainers. SVF had een (team)doelstelling. Met deze (team)doelstelling wilde SVF de derde periode direct goed beginnen met een uitwedstrijd tegen Candia’66 en met succes… een overwinning (1-6). Een week later thuis opnieuw tegen DOVO, ditmaal een (14-2)overwinning … SVF legde de lat opnieuw hoog… Helaas, kon deze reeks niet worden doorgezet omdat we door de weersomstandigheden in deze periode maar twee wedstrijden konden spelen ipv de geplande vier.

Omdat de competitie in de derde periode niet uitgespeeld kon worden bleef SVF in de vierde periode spelen in de eerste klasse. Opnieuw begonnen we een uit wedstrijd tegen Candia’66, ditmaal werd het een (0-8) overwinning. Daarna speelde we thuis tegen Valleivogels een klinkende (13-1) overwinning.

SVF was dus de eerdere doelstelling niet vergeten. Of moest er nog een doelstelling bij?

Het team wilde kampioen worden. Waarom? Voor de jongens die nog niet eerder op de “platte kar” hadden gestaan. Dit werd wekelijks herhaald en benoemd. Maar SVF moest nog minimaal vijf wedstrijden.

Waaronder uit tegen Hooglanderveen een goede verdedigende tegenstander met weinig doelpunten tegen, maar zoals we SVF kennen met veel strijd en doorzettingsvermogen werd het een (4-8) overwinning… Na een week rust waar de concurrentie punten had laten liggen moesten we uit tegen CJVV, uitslag (1-6) winst. Het komt dus steeds dichterbij en met nog twee wedstrijden te gaan zouden we met een goed resultaat uit bij Roda’46 al kampioen kunnen worden. Met behoorlijk wat zenuwen en een onbespeelbare grasmat op veld 7, kwamen we redelijk gemakkelijk op een ruimte voorsprong (1-4..), maar we weten het is nog niet gespeeld wordt er dan gezegd. En toch sluipt het er in, de laatste fase van de wedstrijd is Roda’46 de betere partij (bij 3-5..) voorsprong van SVF, ze komen zelf op gelijke hoogte (5-5…) met nog maximaal 5 minuten te spelen. Met wat geluk en veerkracht komen we na een goed genomen corner en een winnende kopbal op een (5-6)… overwinning. Zwaar bevochten maar terecht.

Dat maakte SVF nog niet officieel maar al wel een beetje kampioen. SVF moest nog een wedstrijd thuis tegen Amsvorde de nummer twee. Inmiddels vier punten voorsprong maar dat had een week eerder ook anders kunnen zijn… de wedstrijd Amsvorde thuis kunnen we kort over zijn. Met veel enthousiaste ouders die ons het gehele jaar opnieuw hebben gesteund, een ontspannen spelers groep heeft SVF tegen Amsvorde met een mooie (6-1..) overwinning laten zien wie de terechte kampioen is geworden deze laatste periode, in de eerste klasse.

SVF JO12-1! Wat een teamprestatie;

Doelpunten:
Voor: 133
Tegen: 66

Wedstrijden:
Winst: 14
Verloren: 6
Gelijk: 1

Owen Willems, Bart den Hartog, Gijs Raymaekers, Menno Sax, Lars van de Guchte, Robin van den Beld, Guus van Leeuwen, Karel Sax, Bart den Broeder en Guus Vernooij bedankt (opnieuw)voor dit mooie voetbalseizoen!!

Heel veel succes en plezier volgend seizoen op het hele veld!

Groet. Drie trotse trainers…