SVF JO11-2 – Vriendenschaar JO11-3

30 Aug 2016 | JO11-2

Traditioneel start het seizoen met enkele bekerwedstrijden. Vandaag, 27 augustus, stond de eerste bekerwedstrijd op het programma en wel tegen Vriendenschaar JO11-3 (het is nog even wennen met de nieuwe benamingen maar dit zijn dus wat we in het verleden E teams noemden).

JO11-2 bestaat dit jaar uit:
Stijn de Gier, Lars Oostveen, Daniel van der Heden, Duncan Vermeulen, Thomas Boer, Mika Mulder, Sam Odijk, Koen de Haas en Merijn van der Heijden.

Onze toppers konden niet wachten om te beginnen. Snel de shirts uitdelen, opstelling bekend maken en snel naar buiten voor de warming up.

We begonnen erg goed aan de wedstrijd. Hoewel de jongens nog niet eerder met elkaar hadden samengespeeld werd er erg leuk gecombineerd. Achterin verdedigden Daniel, Koen en Duncan zeer goed en als er dan toch een tegenstander doorkwam was er altijd nog onze laatste man Lars die de bal kon onderscheppen. Stijn probeerde goed van achteruit op te bouwen, Sam liet zich goed vanuit de spits terugzakken om op het middenveld in balbezit te komen en vandaaruit Mika en Thomas de diepte in te sturen. Het was dan ook volkomen terecht dat Thomas, met een mooi strak schot de 1-0 binnenschoot.

Helaas kwam Vriendenschaar weer gelijk. Vanuit een corner werd (eerlijk is eerlijk) op knappe wijze de 1-1 binnengekopt. We lieten ons gelukkig niet uit het veld slaan en met een mooi schot tekende Duncan voor de 2-1. Het veldspel was, zeker voor een eerste wedstrijd, goed verzorgd. Het was dan ook een kwestie van tijd tot de 3-1 op het scorebord verscheen. Weer was het Thomas die komend vanaf rechts de keeper kansloos liet.

In de rust vertelden de leiders dat ze erg tevreden waren over de manier waarop er gevoetbald werd en dat er in de tweede helft op dezelfde manier gespeeld moest worden.

De tweede helft begonnen we weer goed. Na een mooie combinatie op het midden van het veld was het Mika die voor de 4-1 zorgde. Langzaam maar zeker nam de vermoeidheid toe en lieten we het initiatief meer over aan Vriendenschaar. Die wisten daar wel raad mee kwamen een paar keer gevaarlijk voor ons doel. Gelukkig hebben wij Stijn in onze gelederen die niet warm of koud werd van deze aanvallende impulsen van Vriendenschaar.

Helaas moest Stijn toch de 4-2 toestaan zodat het toch nog even spannend werd. Gelukkig maakte Sam aan alle spanning een einde door vanaf het middenveld op te komen en alleen op de keeper af te gaan. Met een laag geplaatst schot passeerde hij de keeper, 5-2! Uiteindelijk beloonde ook Koen de Haas zijn goede wedstrijd nog met een doelpunt! Dat Vriendenschaar tussendoor nog een keer scoorde is alleen belangrijk voor de statistieken. Een terechte 6-3 overwinning!

Al met al een goede en mooie eerste wedstrijd. Als we zo blijven spelen gaan we een leuk seizoen tegemoet!

Sam en Edwin Odijk