SVF JO11-2 – Vriendenschaar JO11-2 5 september 2020

14 Sep 2020 | JO11-2

De tweede wedstrijd voor onze bikkels dit seizoen, ook de tweede op het grote halve veld. Vandaag is het echter de eerste echte competitiewedstrijd. En jazeker, vanaf dit seizoen een echte poule opzet waar we de uitslagen en standen kunnen volgen op de Voetbal.nl-app. We kunnen de prestaties dus nu allemaal goed bijhouden en vergelijken.

Deze 1e competitiewedstrijd is er gelijk eentje met ‘druk’. Onze spelers zijn lichtelijk zenuwachtig en schijnen (wederom) diverse ouders weer vroeg te hebben lastiggevallen. We gaan in ieder geval er het beste van maken.
Lekker veel publiek langs de lijnen, mooi weer en goede spirit. We’re ready!
Vriendenschaar is immer een lastige tegenstander. Vaak beweeglijk en goede voetballers. Hoe gaan we ons hier tegen wapenen? Nou; dat wordt snel duidelijk. Met goed voetbal. Het spel is in het eerste kwart zeker in evenwicht, wie scoort komt in een comfortabele positie. En dat doet SVF gelukkig als eerste. Nadat eerder schoten naast zijn gegaan en een scoringskans van Lucy door de tegenstander op de lijn wordt gered, schiet Karel de bal onberispelijk binnen na een mooie rush 1-0. Dit breekt de ban.

In de eerste pauze onze kids weer goed op de posities gewezen en dat iedereen zijn of haar taken uitvoert. Het veld is groter dus zul je met verdediging, middenveld en aanval moeten spelen…..
Dat snappen ze maar al te goed en leren snel dat vermoeidheid redelijk rap intreedt bij 40 meter heen en weer rennen.
Maar na de eerste pauze begint Vriendenschaar toch aan de deur te kloppen. Karel schiet eerst de 2-0 binnen, maar (te) snel komt Vriendenschaar terug tot 2-2. Even rust. We zetten de klokken weer gelijk en geven aan dat we naast goed voetbal ook hard zullen moeten werken.
Dat blijkt niet tegen dovemansoren gezegd. De tweede helft wordt harder gewerkt dan goed gevoetbald, maar dat is prima. Na de rust komt Vriendenschaar brutaal op 2-3, maar repareren de boys en girls naar 3-3 en 4-3 via wederom 2 goals van Karel.

Het slotoffensief is rete spannend. Het golft op en neer en de keepers hebben het er maar druk mee. Helaas moet Teun door een heftige blessure als gevolg van een nog heftigere charge van het veld. Vriendenschaar maakt 4-4 waar SVF Helaas niets meer tegenover kan zetten. In de laatste minuten is de pijp echt leeg en is iedereen tevreden met een gelijkspel.
Op 12 september uit tegen de ‘buren’ van Vriendenschaar in Culemborg. We gaan ons er weer op voorbereiden met hard en goed trainen ⚽️⚽️.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief