SVF JO11-2 tegen DOVO JO11-4

09 Oct 2017 | JO11-2, Pupillen

ZATERDAG 7 OKTOBER 2017, vandaag mochten we weer vol aan de bak tegen een geduchte concurrent voor lijfsbehoud in de derde klasse, te weten DOVO. We moesten 5 minuten eerder aanwezig zijn omdat we een teamfoto gingen maken van ons team.

Onze tactiek van vandaag werd voor het eerst opgeschreven op het whiteboard in onze kleedkamer, onze leiders en trainers hadden voor vandaag namelijk een speciale tactiek in gedachten, waarbij ze duidelijk maakten wat de looplijnen van onze verdedigers en aanvallers moesten zijn. We betraden vol goede moed het veld want we wilden wel weer eens gaan winnen!

Na twee minuten was het echter verkeerd uitverdedigen door ons en kwam de bal bij een tegenstander terecht die de bal binnen de touwen schoot 0-1. Wij probeerden meteen druk te zetten op de tegenstander en na 6 minuten resulteerde dit in een pass van Mylan op Jurre, die alleen voor de keeper de 1-1 aantekende. Deze gelijke stand konden we echter niet lang vasthouden want binnen een minuut was het alweer 1-2! De rest van de eerste helft golfde het spel heen en weer maar leverde geen doelpunten meer op dus gingen we met een achterstand rusten.

Tijdens de rust kregen we een peptalk van onze coaches om vooral goed te blijven over spelen. Ineens maakte Imre halverwege de tweede helft een doelpunt en was het 2-2. We probeerden daarna nog alles of niets te spelen om toch die derde goal te maken maar het mocht niet lukken. Helaas was de wedstrijd na 10 minuten voorbij en gingen we penalty’s nemen. Vervolgens gaven wij het andere team allemaal een hand om ze te bedanken voor de sportieve wedstrijd en gingen naar de kleedkamer om uit te rusten van alle geleverde arbeid.

Groetjes Sjors van Rooijen

Schrijf je in voor de nieuwsbrief