SVF JO11-1 tegen Hoogland JO11-2, laatste wedstrijd van Lucha

28 May 2018 | JO11-1, Pupillen

Zaterdag 26 mei 2018 JO 11-1 SVF – Hoogland JO 11-2

Het zonnetje is vandaag ook al vroeg wakker. En zorgt ervoor dat de temperatuur om 8.45 uur al behoorlijk is opgelopen. Het beloofd een mooie dag te worden qua weersomstandigheden maar hoe staan onze jongens ervoor??? Gaan zij ons weer laten genieten zoals ze dat dit afgelopen seizoen al vele keren hebben gedaan?

Vandaag is het voor ons toch ook wel een wedstrijd met een dubbel gevoel. Lucha zal (voorlopig) zijn laatste wedstrijd spelen voor SVF. Nadat hij in de winterstop het bericht kreeg dat hij opgevallen was bij FC Utrecht mocht hij 3 maal meedoen met de RTO trainingen. Ondanks de zenuwen heeft hij het zo goed gedaan dat daar nog een zeer mooi vervolg achter aankwam en mocht hij 3 keer mee doen met de JO10 van FC Utrecht, twee keer trainen en een wedstrijd . Hier heeft hij geproefd wat op hoog niveau trainen en spelen is en wil hij ervaren wat voor hem het hoogst haalbare is.

Hij heeft na een goed gesprek met Anton van de Bogaard en René van Straalen van SVF de beslissing genomen om volgend seizoen bij SV Houten te gaan spelen. Inmiddels heeft hij daar al meerdere malen mee getraind en is hij erg enthousiast ontvangen door de club, spelers en begeleiding.

SVF is en blijft wel onze cluppie, dus vandaag nog even flink knallen tegen Hoogland.

Vanaf het fluitsignaal laten beide ploegen zien dat ze gaan voor de overwinning. Al snel is daar een hard schot van Toontje die belandt op de paal. Ook Hoogland laat zien dat ze graag willen winnen, een afstand schot gaat maar net naast. SVF brengt gelijk de bal op via Koen naar Lucha en die speelt af naar Bram die van een behoorlijke afstand raak schiet 1-0.

Hoogland komt via een snelle omschakeling voor Stijn, maar de spits schiet hem hard op de lat.

Na een aantal minuten is het Toontje die de bal schitterend voor geeft en daar staat Lucha die hem in kopt 2-0. Daarna is het moment waarop onze keeper Stijn zijn kwaliteiten laat zien. Meerdere mooie reddingen kort na elkaar. Zelfs als hij in het net blijft hangen met zijn voet weet hij nog de bal voor de lijn tegen te houden.

Even later is het Mika die met een mooie actie een vrij trap krijgt. Hij legt hem teug op Koen die met een mooi afstand schot de bal net niet genoeg naar beneden kan drukken waardoor de bal over het doel verdwijnd. Nu is het weer Hoogland dat snel omschakelt en via de rechterkant aanvalt, de rechtsvoor knalt hem onwijs hard in het dak van het doel. 2-1

Daarna zit de eerste helft erop.

Na de rust staat Merijn in het midden en laat gelijk zijn kwaliteiten zien, hij pakt de bal af en gaat via een mooie solo naar het doel, via een bekeken bal zet hij de score op 3-1.

Hoogland heeft het moeilijk en SVF is gretig en wil meer.

SVF met een zeer solide dekking van Daniël, Koen en Stijn R. die met veel controle, goed overzicht en rust Hoogland weinig kansen geven.

Via links word de bal opgebracht en is het Lucha die na een actie de bal voor geeft op de helemaal vrijstaande Mika die de bal achter de keeper van Hoogland schiet 4-1

De aanval daarop is het Lucha die de bal voorgeeft en is het de zeer goed spelende Merijn die de bal met zijn knie kunstig binnen tikt 5-1.

Nog een schot van Lucha met zijn linkerbeen die beland op de paal en dan is het zover….. René vraagt een wissel aan bij de scheids, Stijn R. en Koen komen het veld in met een SVF sjaal en een SVF pet namens het team en loopt richting hun maatje. Met een mooie high five en een applaus gaat Lucha van het veld. Een onwijs mooi bijzonder afscheidsgebaar van spelers en trainers.

Je zou zeggen dat een uitslag van 5-1 mooi is, maar de altijd gedreven hardwerkende Bram denkt daar anders over en gaat vol gas en scoort nog de 6-1. Een zeer mooie overwinning van een goed en hard samenwerkend SVF!

Na de wedstrijd krijgt Lucha nog een mooie bal met alle namen van zijn teamgenoten en trainers erop. Dan is het de beurt aan Lucha om zijn team en trainers en begeleiders te bedanken met een snoepbloem en een mooie foto als aandenken.

Tot slot willen we iedereen van SVF bedanken voor alles wat hij heeft mogen leren, voor alle mooie momenten, aanmoedigingen, steun en begrip.

Wij blijven natuurlijk echte SVF-ers met een groen/wit hart!!!!

Woensdag 9 januari 2013 ging Lucha voor het eerst trainen bij SVF.
Zaterdag 15 maart 2014 speelde hij zijn aller eerste wedstrijdje met SVF bij Odijk waar hij ook zijn aller eerste doelpunt scoorde.
Zaterdag 16 december 2017 werd hij voor het eerst kampioen met zijn team.
Zaterdag 26 mei 2018 maakt hij voorlopig zijn laatste competitie doelpunt voor SVF.

FOTOALBUM