SVF JO11-1 tegen Amsvorde JO-11 1

01 Oct 2017 | JO11-1, Pupillen

30 september speelden we de 1e thuiswedstrijd van de competitie. Voorafgaand aan de wedstrijd gingen we met het hele team op de foto voor de website van SVF.

We begonnen de wedstrijd wederom erg goed. Net als in alle andere wedstrijden dit seizoen scoorden we binnen 2 minuten de 1-0. Bram krijgt de bal aangespeeld door Lucha, hij kan zomaar doorlopen naar het doel en schiet van grote afstand schitterend in de kruising. Wat een start van de wedstrijd!

SVF gaat verder met aanvallen. We krijgen erg veel ruimte van Amsvorde, maar we doen er veel te weinig mee. Er zijn schoten op doel van Lucha, Bram en Toon. Alles gaat helaas over of naast het doel. Verdedigend hebben Stijn, Koen en Merijn alles goed voor elkaar, zodat onze keeper Stijn niks te doen heeft. Na 13 minuten krijgt Amvorde een corner. De bal komt voor het doel, maar wordt niet goed weggewerkt door SVF. De bal komt voor de voeten van een speler van Amsvorde. Zonder dat een speler van SVF naar hem toe loopt schiet hij via lat de bal erin 1-1. Een tegenvaller!  Amsvorde komt beter in de wedstrijd, maar kansen krijgen ze niet. SVF wel. In de 22e minuut heeft Bram de bal. Hij speelt over naar Toon die voor het doel komt en schiet over de keeper de 2-1 binnen. SVF blijft veel sterker en dat wordt op slag van rust beloond. Een aanval via meerdere spelers van SVF komt uiteindelijk terecht bij Mika die van dichtbij de 3-1 scoort.

In de tweede helft heeft SVF het een stuk moeilijker. Een beetje vergelijkbaar met onze andere wedstrijden. Stijn de Gier die in de rust zei dat hij niks te doen had, werd nu aantal keer getest door Amsvorde. Hij laat zien waarom hij de keeper is van JO11-1. Na 40 minuten wordt er toch gescoord voor Amsvorde. In eerste instantie red Stijn nog, maar de rebound kan niet gekeerd worden door Koen die nog op de doellijn stond. 3-2. SVF wordt daarna weer sterker en de keeper van Amsvorde wordt verschillende keren getest door onze aanvallers. 4 minuten voor een aanval over links. Via Daniel gaat de bal naar Mika. Hij passeert zijn tegenstander en schiet in de korte hoek de 4-2 binnen. Nu is Amsvorde verslagen en komt SVF niet meer in de problemen. In de allerlaatste minuut gaat Koen mee naar voren. Hij schiet van 20 meter op doel. De keeper red, maar de rebound is voor Lucha die 5-2 scoort. Een mooie terechte overwinning.

Groetjes Koen en René