SVF JO11-1 KAMPIOEN !

18 Dec 2017 | JO11-1, Pupillen

Vandaag een wedstrijd in de tweede ronde van de beker. We hadden geluk dat het doorging, want SVF wilde de wedstrijd eerst aflasten. Maar na een charme offensief van Stefan en Peter ging SVF toch overstag en mocht de wedstrijd doorgaan.

We mochten niet op het kunstgras, maar wel op het gewone gras. Voor de wedstrijd waren onze jongens al druk bezig wat er na de wedstrijd ging gebeuren, aangezien we vorige week kampioen zijn geworden zonder te spelen. Maar toch begonnen de jongens zeer scherp aan de wedstrijd. Alles waar ze het in de kleedkamer over hadden waren ze nu even vergeten.

De eerste kansjes volgde al snel, maar Hercules heeft een goede keeper en hield alles tegen. In de tiende minuut probeerde Hercules via de keeper op te bouwen. SVF wachtte geduldig en de keeper schoot de bal in de voeten van Bram. Die omspeelde de keeper en scoorde simpel de 1-0 voor SVF. Twee minuten later was de bal bij Daniel. Hij speelde mooi naar Toontje. Toontje kapte z’n man uit en gaf de bal voor op Lucha die prachtig vanuit de lucht de bal binnen tikte 2-0. Een paar minuten later was de bal weer bij Daniel. Hij liep naar voren en gaf een mooie steekbal op Bram en die scoorde 3-0. Dit was de ruststand.

Volledig terecht aangezien onze keeper Stijn slechts 1x zich moest strekken bij een poging van Hercules. Merijn, Koen, Daniel en Stijn R. zaten continue zo kort op de man, dat Hercules geen kansen kon creƫren. De tweede helft was wel iets anders. Hercules speelde beter en SVF kon het niet meer zo goed opbrengen om kort op man te blijven spelen. Toch scoorde Toontje al snel de 4-0. Vijf minuten later is er een corner van Hercules. De bal kwam bij Lucha die hem wilde wegwerken, maar heel ongelukkig raakte zodat deze in eigen doel ging 4-1. Niet veel later ging Toontje rechts van het veld richting de achterlijn, sneed naar binnen en schoot via de keeper raak in de korte hoek 5-1. Mika liet ook nog van zich weten. Hij werd diep gestuurd, omspeelde de keeper en scoorde 6-1.

Hercules bleef toch goed meedoen in de tweede helft ondanks de stand. Ze scoorden 6-2 nadat SVF niet instapte en Hercules ongehinderd raak kon schieten. Het slotakkoord was ook voor Hercules. Een prachtig afstandsschot in de bovenhoek was Stijn te machtig 6-3. Dit was de eindstand. We zijn door naar de derde ronde van de beker. Prachtige prestatie van onze jongens: ongeslagen kampioen en promoveren naar de 1e klasse. Trots, trots!!

Na de wedstrijd waren de jongens door het dolle heen. Ze gingen klaar liggen voor de foto’s die gemaakt moesten worden. Net alsof het 25 graden was, gingen ze op het veld liggen. Later besloten ze toch maar een foto in het doel te nemen. Eenmaal in de kleedkamer kwam de hoofdsponsor Paul van Dinten nog een woordje doen om te vertellen hoe goed de jongens het gedaan hadden en hoe trots hij op ze was. Na zijn woordje met zijn allen onder de douche en jawel buikschuiven. Normaal mag dit natuurlijk niet, maar als je kampioen bent, vooruit 1 keer. Het sop kwam onder de kleedkamer deur uit!

Toen ze uit de douche kwamen leken het wel stuiterballen (want toen ze op het veld stonden, zagen ze de kampioenskar al langsrijden). Door een erehaag van ouders liepen de jongens naar de kar toe. Onderweg kregen ze een shirt van SVF met kampioen 2017/2018 uitgereikt en een mooie medaille. Eenmaal op de kar ging het feest helemaal los. Op feestmuziek gingen de jongens op de kar door het dorp heen.

En als afsluiting van deze leuke dag, kregen ze in de kantine bij SVF nog een heerlijke patatje aangeboden. Een prachtige dag die de jongens niet snel zullen vergeten!

Groetjes van een trotse leider.