SVF JO10-1 tegen Jonathan JO10-4

20 Nov 2016 | JO10-1, Pupillen

Nadat onze wedstrijd vorige week voor het eerst niet door ging vanwege de vorst mochten we vandaag, 19 nov. weer lekker thuis voetballen tegen Jonathan. Voor de wedstrijd kregen we door Hans de Ligt van de PR commissie onze nieuwe trainingspakken uitgereikt. Deze gave trainingspakken zijn door de sponsors De Ruiter en Zumbrink (de ouders van Beau en Sem) aan ons aangeboden, wij zijn er echt heel blij mee. Omdat de ouders van Sem er vandaag niet bij waren hoeven we vandaag nog niet op de foto maar volgt dit later als de sponsors er wel kunnen zijn.

En dan nu over naar de voorbereiding van de wedstrijd, omdat Jonathan ook in het groen wit speelt moesten wij de rode shirts aandoen, dit was tijdens de wedstrijd wel even wennen dat we niet naar groen shirt moesten spelen maar voor deze keer naar rode shirts. Nadat we de warming up hadden gedaan kregen we van Jan-Willem en Arthur de laatste instructies voor de wedstrijd.

We konden de eerste helft flink druk zetten op de tegenstander en kregen hierdoor diverse kansen maar we wisten de keeper van de tegenpartij niet te kloppen, waarbij wij vaak recht op de keeper schoten zonder iets meer een hoek te kiezen. Na 11 minuten is er echter een gevaarlijke uitbraak van Jonathan en zij weten de 0-1 aan te tekenen. Wij zetten extra aan om de gelijkmaker te maken en twee minuten later is het Jurre die de gelijkmaker laat aantekenen. We blijven daarna goed samen spelen om te proberen net voor de rust de 2-1 te laten aantekenen maar helaas wil het vandaag niet lukken om de keeper te verschalken dus gaan we met 1-1 de rust in.

Na wat aanwijzigingen gekregen te hebben beginnen we vol goede aan de tweede helft echter na 7 minuten in de tweede helft is de organisatie achterin bij ons even weg, hier weet Jonathan van te profiteren door de 1-2 aan te tekenen. We krijgen nog wel diverse kansen maar de bal wil er niet in en het is even later Jonathan die de 1-3 weet binnen te schieten.

We spelen de laatste minuten vol op de aanval maar het mag niet baten het blijft 1-3, gelukkig doen we het bij de penalty’s beter want hier weet de tegenstander geen enkele keer te scoren terwijl ze er bij ons diverse malen in vliegen.

Volgende week mogen we uit tegen Hercules JO10-6, hopelijk kunnen we dan wel 3 punten meenemen.

Groetjes Sjors van Rooijen