SVF JO10-1 tegen Hercules JO10-3

20 Mar 2017 | JO10-1, Pupillen

Vandaag, 18 maart.  stond de wedstrijd tegen de koploper op het programma, dus we wisten dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden. Het was nog even twijfelachtig of onze vaste keeper Dustin erbij kon zijn omdat hij ziek was maar gelukkig was hij fit genoeg om te keepen want hij wilde zijn teamgenoten voor zo’n belangrijke wedstrijd niet in de steek laten. Dus we begonnen de wedstrijd met een complete selectie!!! We mochten vandaag ook weer een keer op echt nat gras, daar was mijn moeder natuurlijk helemaal mee in de nopjes, want die zag de bui al hangen!!;-)

We begonnen vandaag met Jurre in de spits omdat hij afgelopen donderdag tijdens onze speciale oefening het meest trefzeker was. De scheids gaf het sein om de wedstrijd te starten en wij vlogen er meteen op. We wilden gauw de score openen en kregen diverse kansen. Na circa 15 minuten spelen was het Jurre die een afstandsschot probeert op het doel maar deze pegel komt helaas op de lat!!! Twee minuten later is het Sven die een bekeken schot afvuurt op het doel maar deze komt helaas op de paal. Het wil dus niet echt lukken om onze aanvallende kwaliteiten om te zetten in pure doelpunten. Uiteindelijk gaan we met 0-0 rusten. In de rust krijgen we van onze leiders Arthur en Jan-Willem te horen dat we keihard moeten blijven werken.

Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft, maar na 10 minuten in het een soort van flipperkast voor ons doel en per toeval gaat de bal net over de doellijn 0-1. We proberen met z’n allen de gelijkmaker te maken maar na 5 minuten is het een uitbraak van Hercules en zij weten dit buitenkansje te verzilveren en maken er 0-2 van. We proberen vervolgens nog wel de aansluitingstreffer aan te tekenen maar helaas we krijgen er hem in het restant van de wedstrijd niet meer in. Uiteindelijk fluit de scheidsrechter voor het einde en moeten we constateren dat we hard gewerkt hebben maar helaas verloren hebben met 0-2. Na de wedstrijd mochten we nog de penalty’s nemen waarbij ik hem binnenkant paal erin schoot.

Volgende week thuis tegen Sporting 70 moet het dan maar gaan gebeuren om de eerste punten van fase 3 binnen te halen, want we staan nu 7e en dat is eigenlijk te laag vinden we met het hele team. Dus komende week maar extra goed ons best doen op de training en dan komende zaterdag …Vlammen!!;-)

Sjors van Rooijen