SVF JO 19-1 tegen SV Spakenburg JO 19-2

26 Mar 2024 | Laatste Nieuws

Nadat SVF JO19-1 recentelijk winterkampioen werd, laat dit team de laatste weken zien dat deze prestatie geen toeval was… In februari j.l. startte de laatste competieronde, de zogenaamde voorjaarscompetitie, met daarin 12 regionele JO19-teams. Veel bekende teams voor SVF, maar ook enkele teams waar nog niet eerder tegen gespeeld is. Zo ook vandaag, want SVF treedt aan tegen SV Spakenburg. Winst op ‘De Blauwen‘ betekent een stap op de ranglijst naar de tweede plek. Als volgende week de uitwedstrijd tegen Scherpenzeel ook gewonnen wordt, dan zal SVF de koppositie overnemen van de huidige lijstaanvoerder Desto…
Maart roert z’n staart, want vandaag barre weersomstandigheden op sportpark De Nieuwe Kamp, met een koude wind en soms ook enkele winterse buien. Verzamelen om 11:00 uur en dat is voor veel spelers van SVF misschien nog wel de grootste uitdaging van de dag, want menig toeschouwer heeft kunnen constateren dat de lokale horeca gisterenavond ogenschijnlijk weer goede zaken heeft gedaan… Desondanks is iedereen op tijd en start de voorbereiding met de mededeling dat vandaag op het ‘geliefde’ kunstgras gespeeld mag worden.
Stipt 12:00 uur fluit scheidsrechter Rob Mocking af voor z’n tweede (!) wedstrijd vandaag. SVF toont zich tijdens het eerste deel van de wedstrijd de bovenliggende partij en weet zich al snel te belonen met een doelpunt van Simon: 1-0! Veelal is dit het startschot van een doelpuntenfestijn, maar dat is vandaag niet het geval. Sterker nog, SVF ‘laat de teugels vieren’ en geeft Spakenburg de mogelijkheid om terug in de wedstrijd te komen. Het verdere verloop van de, overwegend rommelige, wedstrijd kent eigenlijk nog slechts één hoogtepunt als uitblinker Duncan met een fantastische redding zijn doel schoon houdt! Na afloop van de wedstrijd is iedereen het er over eens: een matige wedstrijd van de kant van SVF. Desondanks zijn drie punten bijgeschreven en mengt SVF zich weer om een podiumplaats.
Foto’s van deze wedstrijd zijn gemaakt door Renée van Leeuwen (bedankt Renée!): https://www.flickr.com/photos/197086680@N02/albums/72177720315676725/