SVF JO 15-3 sluit het seizoen af met toernooizege!

31 May 2017 | JO15-3, Pupillen

Het voetbalseizoen van SVF JO 15-3 nadert het einde. Het toernooi bij FC Driebergen zal het laatste officiële strijdtoneel voor het team zijn. Op papier een toernooi met een sterk deelnemersveld, waar onder andere tegen het organiserende FC Driebergen JO 15-3 gespeeld zal worden. Van deze tegenstander verloor SVF in de competitie twee keer met grote cijfers…

Heerlijke weersomstandigheden op zaterdag 27 mei 2017. Helaas kunnen drie spelers vandaag niet mee doen, als gevolg waarvan met drie invallers wordt afgereisd naar Driebergen. De eerste wedstrijd wordt gespeeld tegen onze ‘angstgegner’ FC Driebergen. Wat niemand vooraf verwachtte, gebeurt dan toch… SVF wint deze eerste wedstrijd overtuigend!

De tweede wedstrijd treedt SVF aan tegen het fysiek sterke PVCV JO 15-5. De toeschouwers krijgen een leuke wedstrijd voorgeschoteld, met een gelijkspel als eindresultaat. De laatste poulewedstrijd tegen Hoogland JO 15-7 is een ‘duel om des keizers baard’; immers, SVF staat reeds in de finale! De laatste poulewedstrijd levert uiteindelijk een salonremise op… SVF JO 15-3 in de finale; wat een prachtige afsluiting van het seizoen!

De finale wordt gespeeld tegen Hoogland, dezelfde ploeg die SVF in de laatste poulewedstrijd ook al tegen kwam. Beide ploegen zijn in deze finale zeer aan elkaar gewaagd. Hoogland komt al vroeg in de wedstrijd op voorsprong, maar het is Gianni die twee minuten voor tijd de gelijkmaker weet te scoren. Penalty’s zijn nodig om de uiteindelijke winnaar te kunnen bepalen. (Gelukkig) wordt niet Tim Krul de penaltykiller van dit weekend; Daan gaat er met deze eer vandoor! Met twee goede reflexen zorgt hij hoogstpersoonlijk dat SVF de eerste prijs in ontvangst mag nemen!

Met deze toernooizege sluit SVF JO 15-3 het seizoen op uiterst sportieve wijze af. Een seizoen waarin meerdere wedstrijden werden verloren, maar waarin zich vele leuke en sportieve momenten voordeden. Winnen in de derby tegen Odijk bijvoorbeeld, maar ook de knappe overwinning tegen GVVV JO 15-6 is bijgebleven. Op basis van de trainingsopkomst verdient dit team een compliment!

Langs deze weg wil ik Henk Palte, Marcel van Loo en Walter Verkuijl bedanken voor hun grote inzet als trainer/leider tijdens dit seizoen. Bijzonder woord van dank voor Jos Kleijnen en Jeroen van Schaik; zij hebben dit seizoen een belangrijke rol gespeeld bij de trainingen van het team. Jeroen, Ed en Marcel bedankt voor het vlaggen dit seizoen!

Ik wens alle spelers alvast een fijne vakantie toe en hoop jullie volgend seizoen weer te zien schitteren in een SVF-shirt!

René van Straalen