SVF J08-2 tegen Valleivogels JO8

27 Feb 2018 | Pupillen, SVF JO08-2

De laatste wedstrijd van onze kanjers JO8-2 is alweer van 17 februari jongstleden, de tegenstander is Valleivogels. De correspondentie is wat verlaat.

De carnaval is weer vertrokken uit het dorp, maar de kou is er nog. Een mooi wit tapijtje (rijp) op het kunstgras en het zonnetje dat de eerste warme stralen op aarde laat neerkomen. Een mooie ochtend voor een lekker potje voetbal.

Het basisteam is niet helemaal compleet, gelukkig zijn Teun en Rens daar om de lege plekken op te vullen. Afwezig zijn Tim, Freek en Jayden.

Let the game begin! Om maar eens een OS kreet eruit te gooien.
Eerste minuten in balans. Er wordt goed overgespeeld en het positiespel ziet er weer verzorgd uit. “Verdedigen begint bij de aanval…..” wordt over het veld geslingerd én opgevangen. Waar die vandaan kwam weet ik niet, maar onze boys en girl spelen wel zo, eigenlijk. In de 8e minuut komen we tot een gevaarlijke breakout, maar deze wordt in de kiem gesmoord.
Maar aansluitend een volgende aanval…..Bente is back 1-0! Ze plaatst een onverwacht schot. Door de rijp is de bal glad, hij krijgt meer snelheid op het kunstgras en de keeper grijpt mis.

SVF gaat door met de pressie, maar ze komen niet tot scoren. En dan…..oeiiii. Daar is ie weer.  Het zondagsschot op zaterdag….1-1.  Een rollertje, maar de keeper reageert ‘iets’ te laat. En dan kantelt het spel…….  Schitterend schot van Valleivogels 1-2.  Snel volgen de 1-3, 1-4 en na een lopje zelfs de 1-5. Voor de rust volgt ook nog de 1-6, normaal gesproken een gevalletje DIK buitenspel. SVF geeft te veel foute ballen en vervolgens het spel uit handen.

Daarna dikke safe door Vigo. Hij volstaat een aanval met 3 man. Thats the man!!
Tigo wordt vanaf de zijkant geïnstrueerd om te gaan glijden en schaven. Dat kunnen we zien, het mes zit tussen de tanden.

Na rust gaan de 1-7, 1-8, 1-9……ik stop nu.  Volgens mij krijgen onze tijgers er 12 tegen.
Langs de kant wordt besproken dat de KNVB uitslagen bij de jeugd niet meer gaat vermelden……..misschien voor nu niet erg…

Trainer en coach gaan op communicatiestage………en nemen bier mee.
Wat ze gaan bespreken weet niemand, waarschijnlijk blijft de uitkomst ook ongewis.

Ps: de penalty’s worden wel door SVF gewonnen!

Volgende wedstrijd op 10 maart uit bij VVA Achterberg, waarvan uiteraard weer akte én verslag.

Dank, DJ